Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu w Łodzi. Manufaktura rozbłysnęła na niebiesko [ZDJĘCIA]

Wiesław Pierzchała
Wiesław Pierzchała
W sobotę o godz. 20 Manufaktura rozświetliła się na niebiesko. Kolor niebieski to symbol Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, przypadającego 2 kwietnia. W ten sposób Łódź okazała swoje wsparcie dla chorych na autyzm.

"Polska na Niebiesko" to kampania organizowana przez Fundację JiM, która w tym roku przebiega pod hasłem „Autyzm. Poznaj zanim ocenisz”.

Celem kampanii jest podniesienie świadomości na temat autyzmu, dlatego przez cały dzień na rynku Manufaktury stał punkt informacyjny, w którym każdy rodzic mógł dowiedzieć się np. jakie są najczęstsze objawy autyzmu, jak i kiedy się je diagnozuje, gdzie należy zwrócić się o pomoc

Dzień Świadomości Autyzmu w Łodzi. Manufaktura i MPK na niebiesko

- Autyzm to bardzo duży problem, ponieważ 1 dziecko na 100 rodzi się z tą chorobą - mówiła Sylwia Mądra, koordynator Klubu Rodziców Fundacji Jaś i Małgosia.

Liczbę dzieci z autyzmem w Polsce szacuje się na kilkadziesiąt tysięcy.

Dzień Świadomości Autyzmu w Łodzi. Na pl. Dąbrowskiego było niebiesko [ZDJĘCIA]

Zobacz filmowy skrót najważniejszych wydarzeń minionego tygodnia - 21 marca - 27 marca 2016 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki