Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj Łódź - Pabianice znów kursuje! Po czterech latach na tory powrócił tramwaj z Łodzi do Pabianic ZDJĘCIA

Marcin Darda
Marcin Darda
Po czteroletniej przerwie wymuszonej remontem torowiska z pętli przy planu Niepodległości z Łodzi do Pabianic startuje pierwszy tramwaj MPK Łódź.
Po czteroletniej przerwie wymuszonej remontem torowiska z pętli przy planu Niepodległości z Łodzi do Pabianic startuje pierwszy tramwaj MPK Łódź. MPK Łodź/FB
Długo oczekiwany finał remontu i wymiany torowiska w Pabianicach i Ksawerowie wreszcie za nami. Na nowe tory w sobotę 1 lipca wrócił tramwaj linii 41 kursujący między Łodzią a Pabianicami.

Ponowny debiut tramwajowej linii 41

Pierwszy od lat tramwaj linii 41 wystartował w sobotę z pętli przy planu Niepodległości w Łodzi o godzinie 3.49. W weekendy między godziną 3 a piątą tramwaj odjeżdża raz na godzinę, od piątej w takcie półgodzinnym, ostatni w sobotę i niedzielę do pętli przy ulicy Wiejskiej w Pabianicach ruszy o godzinie 22.27. Z kolei z pętli Wiejska w Pabianicach do Łodzi pierwszy w weekendy odjeżdża o godzinie 4.40, ostatni zaś o godzinie 23.18 i kurs kończy w zajezdni Telefoniczna.

Od poniedziałku do piątku pierwszy kurs z Łodzi wystartuje o godzinie 3.38. W godzinach parzystych - począwszy od godziny 4.09 na placu Niepodległości - tramwaje będą startować co 24 minuty aż do godziny 20. Pierwszy przejazd z Pabianic między poniedziałkiem a piątkiem z pętli Wiejska staruje o godzinie 3.53, ostatni o godzinie 23.33 i kurs ten kończy bieg w zajezdni Telefoniczna. Przejazd między pętlami o obu miastach trwa około 40 minut, co drugi kurs ma być przejazdem tramwaju niskopodłogowego.

Powrót tramwaju i likwidacja autobusowej linii Z41

Remont i wymiana torowisk oraz słupów trakcyjnych w Pabianicach i Ksawerowie trwał cztery lata, a oddanie inwestycji mocno się opóźniła m.in. w związku z koniecznością przeprowadzenia badań archeologicznych. Jednocześnie była to największa modernizacja infrastruktury w historii Pabianic. W centrum Pabianic utworzony został wspólny pas autobusowo-tramwajowy. Przystanki mają podwyższone perony, przy części z nich pojawiły się świetlne tablice informacyjne. Z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na tę inwestycję przekazano blisko 88 mln zł., co okazało się kwotą niewystarczającą. Brakujące prawie 12 mln zł. wyjednał z budżetu państwa marszałek województwa Grzegorz Schreiber.

Powrót tramwaju oznacza likwidację autobusu linii Z41, co udrożni drogowy przejazd w Ksawerowie.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki