- Już jakiś czas temu obiecywaliśmy, że we wrześniu auta będą jeździły po Trasie Górnej i wierzymy, że tak się stanie - mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.
Zarząd Dróg i Transportu jest przekonany, że południowa obwodnica Łodzi zostanie otwarta 1 września. - Wskazuje na to zaawansowanie prac - tłumaczy Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora ZDiT ds. inwestycji i remontów. - Z wyjątkiem tunelu pod Pabianicką pozostałe obiekty mostowe są już właściwie gotowe. Pozostaje zamontowanie na nich barierek. Dlatego już w kwietniu chcemy składać pierwsze wnioski do Wojewódzkiego Nadzoru Budowlanego o pozwolenie na użytkowanie. Odbiory powinny się rozpocząć na początku przyszłego miesiąca - dodaje Mikołajec.
W pierwszej kolejności ma zostać odebrany m.in. węzeł na Rzgowskiej. To pierwsze w Łodzi trzypoziomowe skrzyżowanie. - Chcemy by kierowcy pojechali Rzgowską jeszcze przed wakacjami - zaznacza Katarzyna Mikołajec.
Najpóźniej kierowcy będą mogli skorzystać z wiaduktu drogowego, który wybudowano tuż przed kolejowym. Widoczny jest on od strony ul. Pabianickiej. Estakada przeznaczona jest do tego by kierowcy mogli zjeżdżać z Trasy Górnej na Trasę Śląską. Kiedy to nastąpi? - Trudno powiedzieć, bo na razie Trasy Śląskiej nie ma nawet wpisanej do wieloletniej prognozy finansowej - mówi Mikołajec.
Na razie na Trasie Górnej wykonano 80 proc. podbudowy pod jezdnię, położono 70 proc. warstwy wiążącej asfaltu (przedostatnia warstwa nawierzchni) i wykonano 50 proc. prac brukarskich. Obecnie prace są najbardziej zaawansowane na odcinku Pryncypalna - Rzgowska. Gorzej z odcinkiem Pryncypalna - Pabianicka, który sąsiaduje tunelem powstającym pod skrzyżowaniem Pabianicka - Jana Pawła II.
- W tunelu pod Pabianicką zabetonowaliśmy pierwsze płyty denne - relacjonuje stan robót Katarzyna Mikołajec. - Za miesiąc ziemia z tunelu powinna już zostać całkowicie wywieziona.
A we wrześniu dzięki tunelowi kierowcy będą mogli przejechać al. Jana Pawła II pod ul. Pabianicką. W tunelu powstaną dwie jezdnie po 7 m szerokości każda (po dwa pasy ruchu w każdą stronę).
Łączna długość Trasy Górnej to 4 km, a powierzchnia jezdni - ok. 174 000 m kw. Południowa obwodnica Łodzi ma kosztować 425,2 mln zł, z czego blisko połowę środków da Unia Europejska.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?