Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa W-Z na razie w kiepskim stanie

Agnieszka Magnuszewska
Tramwaje muszą jeździć wolno, by nie wypaść z szyn
Tramwaje muszą jeździć wolno, by nie wypaść z szyn DziennikŁódzki/archiwum
Przynajmniej dwa odcinki torów między Retkinią a Widzewem trzeba by wyłączyć z ruchu. Tak uznali specjaliści opracowujący studium wykonalności dla trasy w-z, która od przyszłego roku ma być modernizowana i rozbudowywana. Jednak pracownicy MPK oraz Zarządu Dróg i Transportu twierdzą, że po torach mogą kursować tramwaje. Żeby nie doszło do nieszczęścia ograniczono jednak prędkość.

Specjaliści z firmy Progreg, która opracowała studium wykonalności, zaznaczają, że obecnie do wyłączenia z ruchu nadaje się torowisko w al. Wyszyńskiego oraz na śródmiejskim odcinku al. Piłsudskiego. Według firmy Progreg do fatalnego stanu szyn doprowadził m.in. niedobór pieniędzy na utrzymanie torowiska oraz wykonanie go z materiałów niskiej jakości.

O tym, że tory są w kiepskim stanie MPK przekonało się pod koniec wakacji, gdy w ciągu jednego dnia dochodziło do kilku awarii tramwajów. Głównie były to usterki spowodowane zniszczeniem podwozia w pobliżu ul. Kilińskiego. Dlatego pracownicy MPK postanowili wycofać z trasy w-z cityrunnery. Przewoźnik ograniczył też prędkość, z jaką tramwaje mogą kursować po al. Wyszyńskiego do 30 km/godz.

- Ale i tak średnia prędkość eksploatacyjna tramwaju poruszającego się po mieście to 20 km/godz. - przyznaje Bogumił Makowski, rzecznik MPK.

Urzędnicy w ZDiT do oceny specjalistów podchodzą ze spokojem. - Nie ma potrzeby, by torowisko wyłączyć z eksploatacji. Jako działanie zaradcze wprowadzono ograniczenie prędkości i wycofano niskopodłogowe tramwaje. Te informacje zostały także zawarte w studium. Podkreślono tam też, że głównym działaniem zaradczym jest rozbudowa i modernizacja trasy w-z - wyjaśnia Agnieszka Lubiatowska, rzeczniczka ZDiT. - Robimy wszystko aby do tej inwestycji przystąpić bez zwłoki.

Prace na trasie w-z rozpoczną się jednak w... przyszłym roku.

CZYTAJ TEŻ:
* Tramwaje pojadą tuż pod blokami? [WARIANTY TRASY W-Z]
* Władze Łodzi chcą dodatkowych 100 mln zł na trasę W-Z

Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki