Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trwa modernizacja łódzkiego węzła kolejowego: w budowie są dworce i przystanki ŁKA

Marcin Bereszczyński
Konstrukcja podtrzymująca dach nad peronami na stacji Łódź Widzew jest niemal gotowa
Konstrukcja podtrzymująca dach nad peronami na stacji Łódź Widzew jest niemal gotowa Grzegorz Gałasiński
PKP PLK podsumowały w czwartek inwestycje, prowadzone na terenie łódzkiego węzła kolejowego. Na stacji Łódź Widzew powstają nowe perony. Od kilku tygodni trwa budowa tunelu między Łodzią Widzewem i Fabryczną. Na placu budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna zbliża się do końca budowa płyty stropowej. Do końca roku ma zakończyć się budowa nowych przystanków dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. A rewitalizacja linii kolejowej między Skierniewicami i Warszawą pozwoli w 2015 roku pokonać trasę z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej w 70 minut.

Przebudowa peronów na stacji Łódź Widzew powinna zakończyć się do końca przyszłego roku. Powstaną tam trzy nowe, zadaszone perony. Konstrukcja podtrzymująca dach jest już niemal gotowa. Widoczne są również fundamenty peronu trzeciego, czyli najbardziej oddalonego od budynku dworca.

W czasie przebudowy stacji Łódź Widzew zmodernizowano już linię kolejową z Widzewa przez Chojny do Łodzi Kaliskiej. Dzięki temu trasę można pokonać w 20 minut. Przebudowana zostanie też linia kolejowa z Widzewa w kierunku Łodzi Fabrycznej razem z budową przystanku Łódź Niciarniana.

Ulica Niciarniana oddziela od siebie dwa projekty, czyli przebudowę stacji Łódź Widzew i budowę podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Półtorakilmetrowy tunel, prowadzący do Fabrycznego, zacznie się przy ulicy Niciarnianej. Ta ulica będzie biegła wiaduktem nad torami. Na wiadukcie znajdą się przystanki autobusowe, z których łatwo będzie zejść do stacji Łódź Niciarniana.

Na Fabrycznym dobiega końca budowa płyty stropowej, na której staną m.in. kasy biletowe. Po zakończeniu tych prac maszyny trafią pod strop, aby wydobyć spod niego ziemię. Maszyny dokopią się do głębokości 16,5 metra. Na tym poziomie znajdą się w przyszłości cztery perony Fabrycznego. Całość prac ma się zakończyć w 2015 roku.

Oprócz prac na Widzewie i Fabrycznym, kończy się budowa przystanków kolejowych dla ŁKA. Od 15 grudnia pociągi zaczną zatrzymywać się na trzech nowych stacjach: Łódź Pabianicka, Łódź Radogoszcz Zachód i Łódź Dąbrowa. W ten sposób zakończy się projekt budowy ośmiu nowych przystanków i modernizacji dziewięciu stacji.

Kolejne trzy przystanki powstaną na trasie rewitalizowanej linii Łódź Widzew - Zgierz. Będą to: Łódź Arturówek, Łódź Marysin i Łódź Stoki. Zakończenie budowy przystanków i przywrócenie ruchu pociągów z Widzewa do Zgierza nastąpi pod koniec przyszłego roku.

W 2015 roku powinny zakończyć się prace na torach między Skierniewicami i Warszawą. Ta inwestycja również przyczyni się do usprawnienia ruchu pociągów na terenie łódzkiego węzła kolejowego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki