Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tunel średnicowy pod Łodzią. Większa tarcza - Katarzyna - także drąży tunel, porusza się w kierunku Śródmieścia. Gdzie jest Faustyna?

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
Postępy na budowie tunelu średnicowego pod Łodzią. Pracują obie maszyny, które wiercą tunele na Polesiu. Do połowy listopada mniejsza tarcza ma dotrzeć do przystanku Łódź Koziny.Pod koniec września drążenie tunelu wznowiła mniejsza tarcza - Faustyna, która obecnie znajduje się pod ul. Kasprzaka. Ze względów bezpieczeństwa ulica jest zamknięta dla ruchu. Czytaj dalej
Postępy na budowie tunelu średnicowego pod Łodzią. Pracują obie maszyny, które wiercą tunele na Polesiu. Do połowy listopada mniejsza tarcza ma dotrzeć do przystanku Łódź Koziny.Pod koniec września drążenie tunelu wznowiła mniejsza tarcza - Faustyna, która obecnie znajduje się pod ul. Kasprzaka. Ze względów bezpieczeństwa ulica jest zamknięta dla ruchu. Czytaj dalej PKP PLK/Łukasz Brylowski
Postępy na budowie tunelu średnicowego pod Łodzią. Pracują obie maszyny, które wiercą tunele na Polesiu. Do połowy listopada mniejsza tarcza ma dotrzeć do przystanku Łódź Koziny.

Pod koniec września drążenie tunelu wznowiła mniejsza tarcza - Faustyna, która obecnie znajduje się pod ul. Kasprzaka. Ze względów bezpieczeństwa ulica jest zamknięta dla ruchu.

Planowane dojście mniejszego TBM (maszyny drążącej tunel) do przystanku Łódź Koziny nastąpi w pierwszej połowie listopada - mówi Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP PLK, czyli inwestora. - Wpływ na tempo drążenia Faustyny ma niespoista struktura geologiczna gruntów.

Gdzie jest Katarzyna?

Do Faustyny dołączyła także większa tarcza - Katarzyna, która przebiła się przez północną ścianę przystanku Polesie, a obecnie drąży odcinek pod przystankiem. W następnym etapie Katarzyna będzie kontynuowała drążenie tunelu w kierunku przystanku Łódź Śródmieście.

Priorytetem PLK jest bezpieczeństwo mieszkańców i kontynuacja inwestycji z obecnym wykonawcą robót - zapewnia Rafał Wilgusiak. - Jest to projekt niezwykle skomplikowany, wykonywany pod centrum miasta i w trudnym terenie.

Bohdan Wielanek, powiatowy inspektor nadzoru budowlanego w Łodzi oraz jego zespół przyglądają się natomiast dziewięciu kamienicom, które znajdują się na trasie tunelu, a ich stan techniczny jest na tyle zły, że potencjalnie mogą się zawalić lub wymagać wzmocnienia.

Zniknie 25 budynków?

Tunel ma przejść pod 198 kamienicami, a pod koniec września główny wykonawca, czyli konsorcjum PBDiM z Mińska Mazowieckiego poinformował o złym stanie 25 budynków. Zostaną one zbadane przez PINB w Łodzi, na razie wykonawca przekazał 9 adresów. Inspektorzy analizują dokumentację budynków, będą je też kontrolować, a jeśli zajdzie potrzeba, wydadzą decyzję o wyprowadzeniu lokatorów.

Nie ma na razie listy budynków, które mogą nie przetrwać drążenia tunelu pod Łodzią. Wiadomo, że na trasie tunelu są zarówno kamienice, budynki usługowe, pustostany. Wykonawca jest też w kontakcie z biurem wojewódzkiego konserwatora zabytków w Łodzi, ale na razie nie wpłynęły tam informacje o planowanych wyburzeniach czy inne zgłoszenia.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki