Budowa pierwszego tunelu przestała być realna wraz z zawieszeniem kolei dużych prędkości przez ministerstwo infrastruktury.
Drugi, który ma powstać dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, wzbudza zbyt wiele kontrowersji. Dotyczą one głównie przystanku kolejowego pod Manufakturą. Stowarzyszenia i instytucje zajmujące się łódzkim transportem sugerują, że lepszym rozwiązaniem byłoby umiejscowienie podziemnej stacji u zbiegu ul. Zachodniej i Zielonej.
Argumentują, że osoby wysiadające z pociągu będą miały łatwy dostęp do centrum oraz kilkunastu linii autobusowych i tramwajowych. Stacja pod Manufakturą miałaby znaleźć się u zbiegu Ogrodowej i Karskiego, gdzie nie ma dogodnych połączeń komunikacji miejskiej. Problem w tym, że firma Sener, która projektowała przebieg tuneli pod miastem, wychodzi z założenia, iż albo powstanie przystanek pod Manufakturą, albo nigdzie.
- Zarekomendujemy włączenie łodzian z tych stowarzyszeń do grup roboczych lub działań o charakterze warsztatowym, które będą miały na celu rozwiązania problemów, na które te osoby zwracają uwagę - powiedziała Wanda Stankiewicz, mediator rządowy, dyrektor Towarzystwa Naukowe Organizacji i Kierownictwa, które prowadziło konsultacje społeczne.
We wtorek rozdano kilkadziesiąt ankiet, w których można było podzielić się uwagami na temat przebiegu tuneli. Po pierwszych konsultacjach zebrano 50 ankiet. Raport z konsultacji powienien być znany za tydzień.
ZOBACZ TEŻ:
- JAK BĘDĄ PRZEBIEGAŁY TUNELE KOLEJOWE W ŁODZI?
- NIE BĘDZIE SZYBKIEJ KOLEI?
- ŁÓDŹ NA CZELE PROTESTU W SPRAWIE KDP
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?