Liczba turystów odwiedzających Łódź rośnie. Osoby zarządzające łódzkimi obiektami noclegowymi i pracownicy Centrum Informacji Turystycznej wspólnie uznali, że warto zorganizować szkolenia dla recepcjonistów, aby potrafili oni zaplanować wycieczki śladem największych atrakcji turystycznych i dopasować ich trasę do oczekiwań rodzin z dziećmi oraz biznesmenów.
- W Łodzi nie ma średniowiecznego rynku czy zamku, ale za to mamy dziedzictwo poprzemysłowe. Dzięki niemu wydarzenia kulturalne odbywające się w Łodzi przyciągają coraz więcej turystów - zaznacza Iwona Borowińska, dyrektor CIT.
Pierwsze szkolenie odbyło się we wtorek. Pracownicy hoteli andel’s, Borowiecki, Butik, Stare Kino Cinema Residence poznawali atrakcje miasta, ofertę kulturalną i gastronomiczną. Wiedzę wykorzystali przy planowaniu krótkich wycieczek dla określonej grupy turystów.
- Pierwsze szkolenie przeszło kilkanaście osób, ale mamy nadzieję, że wkrótce będą się do nas zgłaszały inne hotele. Chcemy też wyjść z ofertą do taksówkarzy - mówi Borowińska.
Co przeważnie polecają do zwiedzenia recepcjoniści? - Manufakturę, bo jest w pobliżu naszego hotelu, a potem spacer po Piotrkowskiej - mówi Paulina Kołodziej-Szamborska, recepcjonistka w Hotelu Borowiecki. - Polecam też zwiedzenie cmentarza żydowskiego i Centrum Dialogu, podkreślając, że Łódź to miasto czterech kultur - dodaje.
Skrawki dawnej Łodzi, ukazanej w „Ziemi obiecanej” poleca Robert Zagraba, właściciel firmy LOFTLODZ Biznes i Turystyka oferującej noclegi.
- Dopiero, gdy przeczyta się „Ziemię obiecaną” można zrozumieć charakter Łodzi. Wiedzę przekazuję klientom, dzięki czemu postrzegają Łódź jako ciekawe miasto, do którego chcą wracać - mówi Robert Zagraba.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?