Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Turysta dobrze poinformowany". Uczyli, jak przekonać, że Łódź ma sporo atrakcji turystycznych

Agnieszka Magnuszewska
Szkolili się m.in. Robert Zagraba i Paulina Kołodziej-Szamborska
Szkolili się m.in. Robert Zagraba i Paulina Kołodziej-Szamborska Krzysztof Szymczak
Około 15 recepcjonistów łódzkich hoteli wzięło udział w szkoleniu „Turysta dobrze poinformowany”, organizowanym pierwszy raz przez CIT.

Liczba turystów odwiedzających Łódź rośnie. Osoby zarządzające łódzkimi obiektami noclegowymi i pracownicy Centrum Informacji Turystycznej wspólnie uznali, że warto zorganizować szkolenia dla recepcjonistów, aby potrafili oni zaplanować wycieczki śladem największych atrakcji turystycznych i dopasować ich trasę do oczekiwań rodzin z dziećmi oraz biznesmenów.

- W Łodzi nie ma średniowiecznego rynku czy zamku, ale za to mamy dziedzictwo poprzemysłowe. Dzięki niemu wydarzenia kulturalne odbywające się w Łodzi przyciągają coraz więcej turystów - zaznacza Iwona Borowińska, dyrektor CIT.

Pierwsze szkolenie odbyło się we wtorek. Pracownicy hoteli andel’s, Borowiecki, Butik, Stare Kino Cinema Residence poznawali atrakcje miasta, ofertę kulturalną i gastronomiczną. Wiedzę wykorzystali przy planowaniu krótkich wycieczek dla określonej grupy turystów.

- Pierwsze szkolenie przeszło kilkanaście osób, ale mamy nadzieję, że wkrótce będą się do nas zgłaszały inne hotele. Chcemy też wyjść z ofertą do taksówkarzy - mówi Borowińska.

Co przeważnie polecają do zwiedzenia recepcjoniści? - Manufakturę, bo jest w pobliżu naszego hotelu, a potem spacer po Piotrkowskiej - mówi Paulina Kołodziej-Szamborska, recepcjonistka w Hotelu Borowiecki. - Polecam też zwiedzenie cmentarza żydowskiego i Centrum Dialogu, podkreślając, że Łódź to miasto czterech kultur - dodaje.

Skrawki dawnej Łodzi, ukazanej w „Ziemi obiecanej” poleca Robert Zagraba, właściciel firmy LOFTLODZ Biznes i Turystyka oferującej noclegi.

- Dopiero, gdy przeczyta się „Ziemię obiecaną” można zrozumieć charakter Łodzi. Wiedzę przekazuję klientom, dzięki czemu postrzegają Łódź jako ciekawe miasto, do którego chcą wracać - mówi Robert Zagraba.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki