Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Ustępuję, to takie łódzkie". MPK Łódź i Ikea przypominają dzieciom o ustępowaniu miejsca [ZDJĘCIA]

Jacek Losik
Jacek Losik
Trwa kampania informacyjna "Ustępuję, to takie łódzkie". W weekend (28-29 listopada) najmłodsi dowiadują się na warsztatach, komu i dlaczego warto ustępować miejsca w komunikacji miejskiej.

Warsztaty zorganizowano w w restauracji Ikea w Łodzi. Opierają się one na dwóch elementach: rozmowie i zabawie. Najpierw hostessy tłumaczą najmłodszym, dlaczego ważne jest ustępowanie miejsca w komunikacji miejskiej, następnie wspólnie układają papierowy tramwaj, w którym siedzi czterech bajkowych bohaterów akcji - Krzysiek, Anka, Ola, Szymon i Małgorzata.

- Każdy z bohaterów ma swoje powody, aby ustępować miejsce. Dzieci mają ułożyć tramwaj tak, aby argumenty pasowały do danej postaci. Najmłodsi po ułożeniu pojazdu mogą go wziąć do domu. Dzieci otrzymują od nas również gadżety, np. zakładki do książek i plany lekcji - mówi Róża Łukawska z biura prasowego Ikea. - Warsztaty mają charakter otwarty, tzn. że dziecko może dołączyć do zabawy w każdy momencie.

Warsztaty to element kampanii "Ustępuję, to takie łódzkie", organizowanej przez łódzkie MPK i Ikea. Jest to odpowiedź na badania, z których wynika, że w Łodzi niezbyt popularne jest ustępowanie miejsca osobom uprzywilejowanym, czyli kobietom w ciąży, osobom starszym i niepełnosprawnym oraz rodzicom z małymi dziećmi.

O tym mówiło się w Łodzi i w regionie w ubiegłym tygodniu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki