Nowe logo Łodzi zostało wyłonione w konkursie ogłoszonym w lipcu. Projekt wybrany został przez komisję pod przewodnictwem wiceprezydent Agnieszki Nowak. W skład komisji weszli radni, urzędnicy, artyści i specjaliści od marketingu. Autor zwycięskiego projektu otrzymał nagrodę w wysokości 50 tys. zł.
Nadeszło 75 propozycji, jury jednogłośnie wybrało logo, które najlepiej oddaje ideę Łodzi, jako miasta przemysłów kreatywnych. Nowe logo ma nawiązywać do twórczości znanych łódzkich artystów awangardowych - Katarzyny Kobro i Władysława Strzemińskiego.
Organizacją premiery nowego logotypu miasta zajęła się agencja kreatywna. Zorganizuje ona również kampanię informacyjno-promocyjną.
Usługa agencji kosztuje ok. 140 tys. zł. - Największa część tej kwoty to koszty wyprodukowania wielkoformatowych siatek z nadrukowanym logo. Zawisną one w kilku strategicznych punktach miasta. Zależy nam na tym, aby wszyscy łodzianie poznali nowe logo i je polubili - mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta.
Logo jest konsekwencją opracowania strategii promocji marki miasta jako stolicy przemysłów kreatywnych. Uzupełnieniem logo będzie hasło, które poznamy również we wtorek. Taki nowoczesny sposób promocji wybrały również inne duże miasta m.in. Warszawa i Poznań.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?