Airbus Helicopters wydaje oświadczenie w sprawie Caracali

    Airbus Helicopters wydaje oświadczenie w sprawie Caracali

    jw, sow

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Airbus Helicopters wydaje oświadczenie w sprawie Caracali

    ©Grzegorz Dembiński

    "W świetle ostatnich oświadczeń dotyczących przetargu na pozyskanie śmigłowca wielozadaniowego dla Polski, Airbus Helicopters czuje się w obowiązku, by odeprzeć szereg wprowadzających w błąd zarzutów publikowanych przez polskie media" - czytamy w oświadczeniu Airbus Helicopters.
    Airbus Helicopters wydaje oświadczenie w sprawie Caracali

    ©Grzegorz Dembiński

    Airbus Helicopters wystosował we wtorek (11 października) list otwarty do Prezesa Rady Ministrów RP w sprawie zerwania negocjacji offsetowych. Koncern wyjaśnia, że decyzja o zerwaniu negocjacji została podjęta jednostronnie przez Ministerstwo Rozwoju. Uzasadnieniem był fakt, że propozycja offsetowa "rzekomo nie zabezpieczała podstawowego interesu bezpieczeństwa Polski".

    Caracale w Łodzi. Sejmik wyda stanowisko w sprawie zerwania negocjacji z Airbus Helicopters

    - Airbus Helicopters zdecydowanie zaprzecza zarzutom rozpowszechnianym przez media, jakoby prowadził negocjacje w złej wierze - czytamy w oświadczeniu. - 30 września 2016 r., tj. cztery dni przed decyzją Ministerstwa Rozwoju, na prośbę Ministerstwa Obrony Narodowej Airbus Helicopters zgodził się przedłużyć termin związania ofertą do 30 listopada 2016 r. Pomimo powolnego tempa negocjacji prowadzonych przez Ministerstwo Rozwoju od września 2015 r., Airbus Helicopters nieustannie pozostawał w pełni zaangażowany w osiągnięcie porozumienia z Polską.


    PiS zrywa negocjacje z Airbus Helicopters. Polska nie kupi Caracali

    Firma zaznaczyła także, że jej ambicją było stworzenie w Polsce 6000 miejsc pracy, z czego program Airbus Helicopters doprowadziłby do stworzenia 3800 miejsc pracy, w tym bezpośrednio 1250, głównie w Łodzi, Radomiu i Dęblinie.

    4 października Ministerstwo Rozwoju poinformowało, że "kontrahent nie przedstawił oferty offsetowej zabezpieczającej w należyty sposób interes ekonomiczny i bezpieczeństwo państwa polskiego". Airbus zdecydował się poinformować opinię publiczną o treści swojej oferty offsetowej.

    Koncern poinformował, że zgodził się na utworzenie wraz z WZL-1 jedynego w Polsce państwowego zakładu produkcji śmigłowców, w którym Polska posiadałaby 90% udziałów.

    - Airbus Helicopters zaoferował linię produkcyjną H225M Caracal, identyczną pod względem możliwości jak w istniejącym zakładzie we Francji. Pozwoliłoby to na produkcję śmigłowców zarówno na rynek krajowy, jak i rynki eksportowe. Zakład miałby potencjał rozwoju z myślą o produkcji innych typów śmigłowców w przyszłości. Nasza oferta zawierała zobowiązanie do dostaw śmigłowców wyprodukowanych w WZL-1 na eksport. Porównywanie tego projektu do „lakierni” całkowicie wprowadza w błąd opinię publiczną - głosi stanowisko firmy Airbus Helicopters.


    Poniżej publikujemy treść oświadczenia firmy Airbus Helicopters:


    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Załączniki (1)

    Komentarze (48)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Głos rozsądku

    posła PO z Łodzi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    www.wiadomosci.wp.pl/kat,9911,title,Europosel-PO-Jacek-Saryusz-Wolski-Nie-ma-co-przejmowac-sie-Francja,wid,18537911,wiadomosc.html

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    głos rozsądku

    o dziwo posła PO z Łdzi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,9911,title,Europosel-PO-Jacek-Saryusz-Wolski-Nie-ma-co-przejmowac-sie-Francja,wid,18537911,wiadomosc.html

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Francuzi żądają zwrotu łapówki?

    Aga (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 11

    tak to wygląda

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie kupujmy złomu

    Mundek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 15

    Polski nie stać na kupowanie bezużytecznego złomu wyprodukowanego dotychczas tylko w kilkudziesięciu egzemplarzach. Należy kupować konstrukcje sprawdzone. To że ktoś coś sobie załatwił przy...rozwiń całość

    Polski nie stać na kupowanie bezużytecznego złomu wyprodukowanego dotychczas tylko w kilkudziesięciu egzemplarzach. Należy kupować konstrukcje sprawdzone. To że ktoś coś sobie załatwił przy okazji zamówienia to problem biorącego a nie Państwa Polskiego.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie powinno się dopuszczać do władzy amatorów

    Sprawdź (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 8

    Rachunki za brak kompetencji obecnych władz i kierowanie się złymi emocjami (które będziemy spłacać przez lata) narastają codziennie w sposób znaczący. Rachunki które mają charakter finansowy, ale...rozwiń całość

    Rachunki za brak kompetencji obecnych władz i kierowanie się złymi emocjami (które będziemy spłacać przez lata) narastają codziennie w sposób znaczący. Rachunki które mają charakter finansowy, ale też rachunki polityczne, wizerunkowe, społeczne. Przy obecnych tendencjach, w krótkim czasie, nasza sytuacja będzie nie lepsza, niż była za komuny. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    smutne, że Platforma i Nowoczesna stały się lobbystami przemysłu

    kkk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 23

    francuskiego, a nie polskiego!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przemysł polski?

    Inżynier (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    Dziwne, że PiS stał się lobbystą przemysłu amerykańskiego (Sikorsky Mielec). W przypadku Francuzów z AIRBUS znacznie większy zakres prac byłby wykonywany przez polskie firmy należące do państwa...rozwiń całość

    Dziwne, że PiS stał się lobbystą przemysłu amerykańskiego (Sikorsky Mielec). W przypadku Francuzów z AIRBUS znacznie większy zakres prac byłby wykonywany przez polskie firmy należące do państwa polskiego, niż w przypadku Amerykanów z Lockheed/Sikorsky.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    co to za dziennik gdzie dziennikarz boi się podpisać

    als (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 18

    pod szkodliwymi i klamliwymi dla Polski wypocinami?!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    On tak zawsze....

    aga (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

    Zmienia nagłówki po przeczytaniu komentarzy i dostosowuje do nich po kilkunastu minutach od publikacji, sowa

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    j**** widzew

    c88 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 19

    Brawo,komorusek oddawaj walizkę szmalcu zabojadom

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nareszcie DL osiagnal szczyt swoich mozliwosci

    upolitycznienie i korupcja? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 20

    stal sie tuba publikujaca zdanie i opinie obcych krajow oskarzajace, krytykujace i ponizajace polskie media i rzad

    jezeli polskie media sa takie zle, to czy powodem moze byc ich upolitycznienie i...rozwiń całość

    stal sie tuba publikujaca zdanie i opinie obcych krajow oskarzajace, krytykujace i ponizajace polskie media i rzad

    jezeli polskie media sa takie zle, to czy powodem moze byc ich upolitycznienie i korupcja?
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dodatkowo nie sa to w pelni "polskie" media

    "polskie" media (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 13

    np DL jest w posiadaniu
    "Polska Press (medialnie: Polska Press Grupa, dawniej: Grupa Wydawnicza Polskapresse) – polska grupa wydawnicza wchodząca w skład niemieckiego koncernu Verlagsgruppe...rozwiń całość

    np DL jest w posiadaniu
    "Polska Press (medialnie: Polska Press Grupa, dawniej: Grupa Wydawnicza Polskapresse) – polska grupa wydawnicza wchodząca w skład niemieckiego koncernu Verlagsgruppe Passau."

    Pisanie o dziurach w jezdni nie ma zadnej wartosci, ale czy ktos wierzy w to, ze wlasciciel i szare eminencje nie pociagaja za sznurki w finansowo i politycznie waznych sprawach.

    Niezaleznosci i etycznosc polskich dziennikarzy jest przeciez "legendarna". zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    O prawę..

    janek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 8

    Gościu ty masz pretensje o to że zamieścili prawdę, słuchaj dalej kłamstw Antoniego.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pretensję to ma się kiedy autor przedstawia stanowisko tylko jednej strony

    tak jest w powyższym wypadku (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 15

    Jeśli juz cxytacie ten niemiecki dziennik, zawsze rozpatrujcie wszystko ma odwrót.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    skad wiesz, ze to prawda

    ? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 11

    czy pomagales to pisac?

    Zdjęcie autora komentarza
    Podsumowujac:

    Jakub Hubert

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 7

    Moglismy miec kompletną linie produkcyjną, w 90% wlasnosc Polską, a mamy zaklad wkladania silnikow ukrainskich do rosyjskich zabytkow... Łódź gratuluje rządowi wyboru. Powiedzcie uczciwie ze nie...rozwiń całość

    Moglismy miec kompletną linie produkcyjną, w 90% wlasnosc Polską, a mamy zaklad wkladania silnikow ukrainskich do rosyjskich zabytkow... Łódź gratuluje rządowi wyboru. Powiedzcie uczciwie ze nie starcza na 500+ i tyle.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    AIRBUS w Łodzi

    Inzynier (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Masz rację, przecież AIRBUS już od dziesięciu lat zamawia na Politechnice Łódzkiej badania naukowe nad nowymi rozwiązaniami napędów dla helikopterów, a nawet prace konstrukcyjne dla nowatorskiej...rozwiń całość

    Masz rację, przecież AIRBUS już od dziesięciu lat zamawia na Politechnice Łódzkiej badania naukowe nad nowymi rozwiązaniami napędów dla helikopterów, a nawet prace konstrukcyjne dla nowatorskiej generacji szybkich śmigłowców. Obecnie utworzył własne biuro konstrukcyjne i już zatrudnił trzydziestu inżynierów. Namówił kooperanta koncernu AIRBUS do budowy zakładu produkcji części do samolotów pasażerskich w Polsce, zamiast wcześniej wybranej Rumunii. To oznacza, że AIRBUS na poważnie już związał się z Polską i chciał to dalej rozwijać budując zakład produkcji układów napędowych dla śmigłowców.
    Amerykanie w Mielcu tylko nastawiają się na montaż amerykańskich elementów, uzupełniony o produkcję niewielu prostych detali.
    Takie są fakty na dzisiaj. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    rozmswiales z Francuzami na ten temat?

    po piszesz bzdury? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 15

    Właśnie poszło o to, ze Francuzi chcieli wszystko robić u siebie, a rodakom obiecywali kilka tysięcy nowych miejsc pracy.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Człowieku

    Y (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 15

    Sam w to nie wierzysz chyba co mówisz. Francja by ci nie dała tu nic montować , wszystko by przychodziło gotowe. Być miał pracę chyba przy zamiataniu.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Polecamy

    Decyduj o tym, co może powstać w Twojej okolicy!

    Decyduj o tym, co może powstać w Twojej okolicy!

    Kulinarne wędrówki po Podkarpaciu - podróż śladami tradycyjnych smaków!

    Kulinarne wędrówki po Podkarpaciu - podróż śladami tradycyjnych smaków!

    TOP 10 hoteli w Łodzi

    TOP 10 hoteli w Łodzi

    OSP w Błaszkach [VIDEO]

    OSP w Błaszkach [VIDEO]