Nawet zimą mogą zostać oddane do użytku drogi wokół nowego dworca Łódź Fabryczna, choć powinno to nastąpić 31 sierpnia tego roku. Nowy termin, który ponoć nie jest do przekroczenia to 11 grudnia. Jednak takich „żelaznych” terminów było już sporo. Dlatego łódzkich kierowców zapewne nie zdziwi, że przedłuży się również remont ulic Narutowicza i Tramwajowej.
Drogi przy dworcu Łódź Fabryczna. Prace zbliżają się do końca [ZDJĘCIA]
Jeszcze w czerwcu drogowcy zapewniali, że ulice Narutowicza i Tramwajowa będą przejezdne od 1 września. Wczoraj przyznali, że termin ten trzeba „urealnić”. Dopiero od 5 września na ulicę Narutowicza powrócą tramwaje. Dla kierowców będzie ona przejezdna, ale nadal tylko w jednym kierunku.
- Nie udało się zrobić wszystkich zakładanych prac w jednym czasie, czyli przebudować jezdni północnej i południowej na skrzyżowaniu ulic Narutowicza i Tramwajowej. Dlatego 5 września ruch kołowy na ulicy Narutowicza zostanie przeniesiony na nitkę południową (dotychczas remontowana - red.), by móc dokończyć prace po północnej stronie jezdni - mówi Marcin Dyguda z Zarządu Inwestycji Miejskich. - Zakładamy, że prace na ulicy Narutowicza zakończą się we wrześniu. Również do końca września powinna być gotowa ulica Tramwajowa.
Na ulicy Tramwajowej ma powstać torowisko, po którym tramwaje będą kursować do dworca. Jednak przed 11 grudnia raczej się ich tam nie zobaczy. Wkrótce miasto ma podpisać aneks z wykonawcą dróg wokół dworca, że na ich oddanie będzie miał czas do 11 grudnia.
- Oddanie do użytku dróg wokół dworca uzależnione jest od ich procedury odbioru. Być może nastąpi to dopiero w grudniu - przyznaje Marcin Dyguda.
Jednak część dróg jeszcze nie powstała, więc nadzór budowlany nie ma czego odbierać. Wśród nich jest fragment ulicy Wierzbowej od Nowowęglowej do Tuwima o długości 40 metrów. Chociaż miął być gotowy na 1 września, to jego budowa dopiero się rozpocznie. W tym tygodniu podpisano umowę z wykonawcą. Skąd to opóźnienie? ZIM tłumaczy, że przedłużyła się procedura przetargowa. Poza tym musiał zapewnić lokale zastępcze sześciu najemcom budynku, który zostanie zburzony. - Zostało nam jeszcze zapewnienie dwóch lokali zastępczych. Jednak we wrześniu planujemy pierwsze prace rozbiórkowe między innymi zakładu serwisowego. Zakładamy, że najpóźniej wiosną ten fragment Wierzbowej będzie gotowy. Na pewno nie nastąpi to przed otwarciem dworca - zaznacza Dyguda.
Dworzec Łódź Fabryczna. PKP PLK: "Udało nam się osiągnąć kompromis"
Nie jest również gotowa ulica Nowotargowa od Nowowęglowej do Tuwima. - Na skrzyżowaniu z ulicą Tuwima trzeba było dostosować parametry ulicy Nowotargowej do obecnej sytuacji, czyli rezygnacji z kontynuacji drogi do alei Piłsudskiego. Prace te powinny zakończyć się we wrześniu - zapewnia Dyguda.
Wokół dworca wybudowano i przebudowano do tej pory pięć kilometrów dróg. Prace wykończeniowe przy trakcji tramwajowej trwają tylko na ulicach Węglowej i Nowowęglowej między Kilińskiego a Nowotargową. - Gotowy jest też wiadukt przed wschodnim wejściem do dworca. Kończone są tylko prace przy rampach zjazdowych pod wiaduktem - mówi Dyguda. - Mamy też gotowe połączenie ulicy Nowowęglowej od Tramwajowej do Wierzbowej.
Wydarzenia tygodnia w Łódzkiem. Przegląd wydarzeń 15-21 sierpnia 2016 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?