Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kodeks reklamowy jednak jest nieważny

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi podzielił zarzuty wojewody Zbigniewa Raua dotyczące kodeksu reklamowego miasta Łodzi.

Tym samym sąd uznał uchwałę rady miejskiej z listopada 2016 r. za nieważną. Łódzki magistrat już zapowiedział, że odwoła się do Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Kodeks reklamowy ograniczył stosowanie nośników, m.in. siatek na elewacjach kamienic, reklam na szybach pojazdów, czy wyświetlaczy typu LED. Kodeks podzielił też miasto na rejony, a najściślejsze ograniczenia nałożył w centrum miasta. Kodeks już obowiązuje, choć jeszcze trwa okres przejściowy. Zdaniem urzędu wojewódzkiego kodeks kłóci się z innymi uchwałami łódzkiej rady miejskiej, m.in. z planami miejscowymi. Dodatkowo większość zakazanych przez niego reklam otrzymała wcześniej zgodę urzędników. Kodeks zdaniem urzędu ma odbierać prawa nabyte i ogranicza wolność gospodarczą.

**CZYTAJ TEŻ:

Kodeks reklamowy w Łodzi. Radni uchwalili zasady umieszczania reklam w mieście

**

ZOBACZ |Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki