Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Park kulturowy ulicy Piotrkowskiej. Reklamy na rowerach publicznych i taksówkach będą dozwolone

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Po Piotrkowskiej będą mogły jeździć miejskie rowery i taksówki z reklamami. Magistrat szykuje zmiany w regulaminie parku kulturowego.

Regulamin parku kulturowego wymaga poprawek - przyznali łódzcy urzędnicy po kilku miesiącach obowiązywania przepisów. Chcą wprowadzić zmiany ułatwiające życie przedsiębiorcom.

Regulamin parku kulturowego obowiązuje od stycznia tego roku. Określa zasady umieszczania reklam i dbania o estetykę kwartałów przylegających do Piotrkowskiej. Jednak część przepisów wzbudziła wątpliwości. Jedną z niejasnych kwestii była możliwość umieszczania reklam na bokach Łódzkiego Roweru Publicznego. Ich przeciwnicy twierdzili, że rowery nie są częścią transportu publicznego więc nie powinny mieć reklam. Podobnych problemów było więcej.

- Okazało się, że niektóre zapisy regulaminu trzeba doprecyzować - przyznaje Anna Sztuka z biura miejskiego konserwatora zabytków w Łodzi.

Ulica Piotrkowska w Łodzi zmienia się w park kulturowy

Dlatego magistrat przygotował zmiany w regulaminie. Jedną z nich jest wpisana możliwość umieszczania reklam na pojazdach poruszających się po parku kulturowym.

- Nowy zapis pozwala na reklamy nie tylko na rowerach publicznych, ale także na wszystkich pojazdach, na przykład na taksówkach czy samochodach firm dostawczych - podkreśla Sztuka.

Jednocześnie ulepszony regulamin doprecyzowuje kwestie ogródków. Oprócz parasolek pozwala na osłanianie ich dopuszczonymi od dawna na Piotrkowskiej markizami.

Łódzki kodeks reklamowy. Nieprzepisowe reklamy w centrum Łodzi na razie bez mandatów

Po zmianach właściciele lokali będą mogli umieszczać w bramach i na mniej widocznych częściach elewacji klimatyzatory. Do tej pory było to zabronione, co utrudniało prowadzenie działalności.

Dodatkowo podczas imprez organizowanych na Piotrkowskiej będzie można tymczasowo ustawiać przenośne reklamy sponsorów.

Aby przepisy regulaminu mogły wejść w życie, muszą je jeszcze zaakceptować radni. Urzędnicy chcą przedstawić zmiany na najbliższej, środowej sesji.

Park kulturowy to zbiór przepisów mających ułatwić zarządzanie główną ulicą Łodzi. Zmiany wprowadzane są stopniowo. Od końca lipca obowiązują przepisy dotyczące reklam, zakazu handlu poza budynkami i stawiania słupów reklamowych. Od stycznia przyszłego roku na Piotrkowskiej nie będą już mogły stać budki.

Osobom, które się nie dostosują grozi mandat do 500 zł.

Łódzki kodeks reklamowy. Teraz znikną reklamy, a w 2017 roku budki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki