Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na dworzec Łódź Fabryczna nie wjadą pociągi bez zamkniętego obiegu toalet. Kurs kończą na Widzewie

Marcin Bereszczyński
Marcin Bereszczyński
Podróżni mają kłopot, bo nie wszystkie pociągi z Warszawy dojeżdżają do dworca Łódź Fabryczna. Część z nich kończy bieg na stacji Łódź Widzew.

Od 28 grudnia do 3 stycznia odwołano 10 pociągów między Łodzią Widzewem i Łodzią Fabryczną. Przyczyną były awarie składów Pesa Dart. W ich miejsce kursowały pociągi wagonowe, ale zgodnie z ustaleniami z PKP PLK na Fabryczny nie mogą wjechać więcej niż 4 składy wagonowe na dobę. Dlatego pociągi z Warszawy kończyły bieg na stacji Łódź Widzew.

Pani Aleksandra podróżowała z Warszawy do Łodzi w środę po południu. Chciała dojechać do Łodzi Fabrycznej, aby łatwo dotrzeć do centrum miasta. Jednak na Widzewie konduktor wyprosił wszystkich z pociągu.
- Usłyszeliśmy, że toalety są niesprawne i musimy wysiąść, bo możemy zabrudzić nowy tunel i dworzec - oburza się pani Aleksandra. Do centrum z ciężkim plecakiem musiała dojechać tramwajem.

Przed otwarciem Fabrycznego zapadła decyzja, że nie będą tam wjeżdżały pociągi bez zamkniętego obiegu toalet. Obawy dotyczyły taboru PKP Intercity, który ma dużo pociągów wagonowych z otwartymi toaletami.

CZYTAJ TEŻ: Otwarcie dworca Łódź Fabryczna. Pierwszy pociąg na nowym dworcu [ZDJĘCIA, FILM]

Pierwszy pociąg, z którego nieczystości wylały się na tory dworca był skład Przewozów Regionalnych z Tomaszowa Mazowieckiego. Skład z otwartym systemem toalet jechał w zastępstwie pociągu, który uległ awarii. Internauci od razu powiadomili o tym PKP PLK. Otrzymali odpowiedź: „Wszyscy przewoźnicy otrzymali informacje na temat regulaminu stacji, w tym zasad dotyczących wjazdu taboru z otwartym w.c. Personel przewoźników zna zasady postępowania i zachowania - zamykania toalet przed wjazdem na stacje takie jak: Wrocław Główny, Warszawa Centralna, Łódź Fabryczna. W wagonach z otwartymi toaletami jest też informacja o niekorzystaniu z w.c. podczas postoju na stacji. Dodatkowo PLK przypomina o tym przewoźnikom. W obrębie stacji działa serwis porządkowy, który non stop dba o czystość.”

PKP Intercity przekonuje, że pociągi, które kończą bieg na stacji Łódź Widzew nie mają problemu z toaletami. - Odnosząc się do uwag pasażerów, sytuacja nie ma związku z obiegami toalet - mówi Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity. - W związku z dużą awaryjnością składów Pesa Dart, za których sprawność odpowiada producent, w przypadku kolejnych awarii, pociągi zastępczo zestawione z wagonów, będą kończyły bieg na stacji Łódź Widzew.

Nie zmienia to faktu, że przewoźnik powinien dowieźć podróżnych do Fabrycznego.

**ZOBACZ TEŻ:

Otwarcie dworca Łódź Fabryczna: wiceminister ds. kolei przyjechał pociągiem Intercity [FOTO, FILM]


- W przypadkach awaryjnego odwołania pociągu na części lub całości trasy PKP IC organizuje
zastępczą komunikację autobusową lub korzysta z honorowania swoich biletów w pociągach innych przewoźników. Tak też było w ostatnich dniach. Pasażerowie mogli kontynuować podróż do Łodzi Fabrycznej najbliższym pociągiem Regio lub Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej - mówi Cezary Nowak.
CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNEJ STRONIE...**

Łódzki prawnik Jarosław Szczepaniak potwierdza, że to przewoźnik jest zobowiązany zapewnić przejazd do stacji docelowej. Jeśli podróżny wziął taksówkę lub jechał komunikacją miejską nie oferowaną przez przewoźnika, to nie może domagać się zwrotu pieniędzy. - Jeśli przewoźnik nie zapewnił komunikacji zastępczej do stacji docelowej, to można domagać się zwrotu za bilet lub za darmo wrócić do miejsca rozpoczęcia podróżny - dodaje adwokat.

wsp. Matylda witkowska

Adwokat Piotr Kaszewiak

Zakup biletu oznacza zawarcie umowy, w której przewoźnik zobowiązuje się zrealizować przewóz na określonej trasie. Gdy pociąg nie dojeżdża do stacji końcowej i zmuszeni jesteśmy korzystać z dodatkowych środków transportu, powoduje odpowiedzialność odszkodowawczą za nienależyte wykonanie usługi.

Reklamację należy złożyć w kasie biletowej lub punkcie obsługi przewoźnika lub nadać ją listem poleconym. Reklamacja powinna zawierać nasze dane, nazwę i siedzibę przewoźnika, uzasadnienie i kwotę roszczenia oraz wykaz załączonych dokumentów. Myślę, że uzasadnione będzie domaganie się zwrotu kosztów biletów środków publicznego transportu. Dyskusyjne jest w mojej ocenie żądanie zwrotu kosztów podróży taksówką, chyba że będziemy w stanie wykazać, że wymagała tego jakaś nadzwyczajna sytuacja.

W przypadku poniesienia szkody można żądać od przewoźnika odszkodowania za utratę dochodu, kosztu biletu do teatru, kina lub na koncert, jeżeli w tym celu podróżowaliśmy. Reklamację składamy w pierwszej kolejności do przewoźnika. Jeśli to nie przyniesie rezultatu do Urzędu Transportu Kolejowego.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki