Uniwersytet Łódzki pochwalił się wczoraj otrzymaniem nagrody EUPRIO Award za drugie miejsce w konkursie na najlepszy projekt promujący uczelnię wyższą w Europie. Uczelnia informuje, że jej aplikacja na smartfony o nazwie SmartUni jest najbardziej nowoczesną spośród promujących nie tylko polskie, ale i światowe, ośrodki akademickie.
SmartUni to aplikacja, którą za darmo można ściągnąć z najpopularniejszych serwisów oferujących takie usługi: jak App Store czy Google play. Jej użytkownik po uruchomieniu programu znajdzie między innymi informacje na temat rekrutacji na łódzkim uniwersytecie, ofertę dotyczącą wymiany studenckiej, informacje o stołówkach, akademikach oraz o innych ważnych aspektach życia studenta uniwerku.
CZYTAJ TEŻ: Nowa aplikacja mobilna MPK Łódź poda dokładny czas przyjazdu autobusu
Nagrodę SmartUni przyniosło wykorzystanie w aplikacji tak zwanych „beaconów”. To małe nadajniki radiowe wysyłające sygnały na smartfony studentów, w których zainstalowany jest program. UŁ ma 150 beaconów, między innymi w dziekanatach wydziałów, bibliotekach czy akademikach. Jeśli student przejdzie w odległości do 50 metrów od nadajnika otrzyma najnowsze informacje z miejsca, gdzie działa dany beacon.
UŁ udostępnił aplikację użytkownikom smarfonów w kwietniu 2015 roku - pełną „funkcjonalność” zyskała ona w lipcu, a już we wrześniu SmartUni otrzymało nagrodę EUPRIO. To skrót od European Universities Public Relations and Information Officers, czyli od nazwy organizacji zrzeszającej specjalistów od promocji uczelni z ponad 20 europejskich krajów. Spotkanie w rektoracie zorganizowano wczoraj, ponieważ do Łodzi ze statuetką EUPRIO Award przyjechał Marcin Witkowski, członek zarządu organizacji, który przekazał ją Lilianie Lato, kierującej pracami nad SmartUni z ramienia Biura Współpracy z Zagranicą UŁ.
- Aplikacja działa w czterech językach: w polskim, angielskim, rosyjskim i chińskim. W pracach nad wersją dla Chińczyków uczestniczyli nasi studenci z tego kraju - opowiadała Liliana Lato. To oni tworzyli zawartość aplikacji, po której przejrzeniu młodzi Chińczycy w swoim kraju powinni się zacząć zastanawiać nad podjęciem studiów w Łodzi. SmartUni ma „połączenie” z portalem społecznościowym Facebook, za pomocą aplikacji z UŁ można też publikować „posty” na jego odpowiednikach: chińskim i rosyjskim.
Obecna na spotkaniu w rektoracie prof. Zofia Wysokińska, prorektor UŁ ds. współpracy z zagranicą, przypomniała, że liczba wszystkich studentów-cudzoziemców na łódzkiej uczelni, do których najbardziej adresowany jest SmartUni, wzrosła do 1741 w obecnym roku akademickim (z 256 w roku akademickim 2008/2009).
Zobacz filmowy skrót najważniejszych wydarzeń minionego tygodnia - 15 - 21 lutego 2016 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?