Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wkrótce podpisana zostanie umowa na montaż tarczy TBM do wiercenia tunelu średnicowego w Łodzi

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Jedne z ostatnich odwiertów geologicznych dla potrzeb budowy tunelu średnicowego wykonano u zbiegu Zielonej i Zachodniej, gdzie powstanie podziemna stacja Łódź Śródmieście.
Jedne z ostatnich odwiertów geologicznych dla potrzeb budowy tunelu średnicowego wykonano u zbiegu Zielonej i Zachodniej, gdzie powstanie podziemna stacja Łódź Śródmieście. Grzegorz Gałasiński
Do Wojewody Łódzkiego trafiaja kolejne wnioski o wydanie decyzji dotyczących tunelu średnicowego. Trafił m.in. wniosek o decyzję w sprawie ustalenia lokalizacji dla komory startowej tarczy TBM, która będzie wiercić tunel.

Do 7 stycznia można składać w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim uwagi dotyczące lokalizacji komory rozgałęźnej pomiędzy ul. Odolanowską i Stolarską. W tym miejscu wkopana zostanie tarcza TBM, czyli maszyna o średnicy kilkunastu metrów i długości blisko 120 metrów, która wwiercać się będzie pod miasto i jednocześnie układać betonowy tunel.

Umowa na montaż maszyny ma być wkrótce podpisana. Produkcja tarczy ma trwać ponad pół roku. Są już dopięte wszystkie szczegóły techniczne dotyczące nowoczesnej tarczy TBM. Pozostały ustalenia prawnicze. Umowa powinna być podpisana na przełomie roku.

Między Stolarską i Odolanowską będzie kończył się jeden tunel dwutorowy, który rozgałęzi się na cztery tunele (na dalszym odcinku betonowe rynny) jednotorowe wyprowadzające ruch w stronę Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabieńca.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki