Początki Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego (WBA) nie napawały optymizmem. Sprzedawano ich niewiele. Po wprowadzeniu wspólnej oferty dla łódzkiego MPK i pociągów Przewozów Regionalnych sprzedano tylko 40 biletów. Dopiero po przystąpieniu podłódzkich samorządów i rozpoczęciu kursów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zaczęło się poważne zainteresowanie podróżnych tą ofertą. A to nie koniec, bo hossa WBA dopiero przed nami.
Sprzedaż wba 2014 r. |Create infographics
Przypomnijmy, że WBA to zintegrowana taryfa biletowa dla osób korzystających z przejazdów komunikacją miejską w Łodzi, Pabianicach, Zgierzu, Łasku, Zduńskiej Woli i Sieradzu oraz pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Przewozów Regionalnych. WBA to bilety miesięczne. Ceny WBA są uzależnione od strefy, w jakiej się podróżuje. Przykładowo strefa zero to podróż w granicach Łodzi. WBA kosztuje 82 zł, zaś migawka tylko na MPK - 80 zł. Nic dziwnego, że w tej strefie sprzedaje się dużo biletów WBA. Więcej sprzedaje się w "wyższych" strefach: na trasie Łódź - Koluszki i Łódź - Sieradz.
Prognozy sprzedaży WBA na przyszły rok są optymistyczne. Od połowy grudnia ŁKA uruchomiła pociągi z Łodzi do Koluszek i Łowicza. Zwłaszcza na tej drugiej trasie sprzedaż WBA powinna być duża. Z Łowicza, Głowna i Strykowa jeździ do Łodzi wielu uczniów i studentów. Dotychczas dojeżdżali busami, które nie oferują zniżek. Teraz mają jedną ofertę na pociągi do Łodzi i komunikację po tym mieście.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?