Z nowych deklaracji kandydatów pojawiła się zapowiedź Kopcińskiej, że ta nie będzie finansowała remontów szkół z budżetu obywatelskiego, bo środki na ten cel powinny się znaleźć w "zwykłym" budżecie miasta.
Ponadto Kopcińska powtórzyła, że chce wspierać szkolnictwo zawodowe przez budowę kształcenia dualnego - czyli współpracę techników i zawodówek z przedsiębiorcami, u których uczniowie na masową skalę zdobywaliby praktyczne umiejętności. Kopcińska próbowała zebrać zaufanie zgromadzonych nauczycieli mówiąc, że będąc jeszcze w klubie radnych PO nie głosowała za likwidacją wszystkich ze szkół zamykanych w pierwszej połowie mijającej kadencji samorządu.
Trela obiecał brak likwidacji szkół, jeśli to SLD wygra wybory w Łodzi. Stwierdził, że to SLD ma znaczy udział w rozpoczętym i trwającym programie termomodernizacji szkół, bo ten był przygotowywany w 2010 r. - czyli gdy SLD było przy władzy razem z PO za "komisarza" Sadzyńskiego po odwołaniu prezydenta Kropiwnickiego.
Trela zapowiadał kontynuacje termomodernizacji, a ponadto 20 mln zł na najbardziej pilne remonty szkół co roku. Powtórzył też postulat sfinansowania śniadań uczniom klas I-III (koszt 7 mln zł rocznie) oraz dodatkowych zajęć pozalekcyjnych (25 mln zł).
Wojciechowska chce dać więcej uprawnień dyrektorom łódzkich szkół, powołując się na przykład placówek prywatnych, które sprawnie wykorzystują powiększoną dotację od MEN na uczniów niepełnosprawnych. Tymczasem w przypadku placówek publicznych, zdaniem Wojciechowskiej, otrzymanie dotacji MEN uzależnione jest przez od działania łódzkich urzędników i nie służy swojemu celowi.
Wojciechowska również przestawiała się jako obrończyni likwidowanych szkół, bo wspierała opór przeciw zamykaniu XXXV LO, ogólniaka, który obecnie działa, lecz ma problemy z pozyskiwaniem nowych uczniów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?