Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wyższe opłaty za parkowanie w Łodzi mają służyć rotacji aut na parkingach czy zasileniu budżetu?

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Paweł Łacheta
Łódzki radny PiS proponuje, by zamiast łatać budżet podwyższając opłaty za parkowanie, czerpać zyski z reklam umieszczanych na biletach parkingowych.

Choć Zarząd Dróg i Transportu zapewnia, że podwyżka opłat za parkowanie od 1 lutego przyszłego roku ma służyć rotacji aut w płatnej strefie, to radny Sebastian Bulak (PiS) w to nie wierzy. Według niego miasto chce podreperować budżet zwiększając o 2,15 mln zł wpływy z płatnej strefy. Według szacunków ZDiT po podniesieniu stawki do 3 zł za godzinę i wzroście opłat za abonamenty, wpływy z płatnej strefy mają wynosić 7,2 mln zł.

- Wpływy do budżetu można zwiększyć poprzez umieszczanie reklam na odwrocie biletów parkingowych. Na pewno wiele firm związanych z motoryzacją chętnie korzystałoby z takiego nośnika reklamowego. Przecież na biletach MPK również umieszczane są reklamy - podkreśla Bulak.

Od lutego wzrosną stawki za parkowanie w centrum Łodzi

Wpływy te nie były jednak wielkie, bo z reklamy umieszczonej na biletach MPK w 2013 r. przewoźnik miał zysk 9,84 tys. zł. Koszt umieszczenia reklamy na bilecie to 40 gr plus 23 proc. VAT za jeden bloczek (100 biletów). Usługa taka może być zrealizowana tylko przy zakupie minimum 10 tys. bloczków, czyli milionie biletów.

Jednak nawet takimi wpływami do budżetu nie byłyby zainteresowane władze Łodzi, bo nadal zapewniają, że chodzi o rotację aut na parkingach. Wiceprezydent Ireneusz Jabłoński, który odpowiedział na interpelację radnego Bulaka, zapewnia, że obecne, niskie stawki nie zniechęcają kierowców do długotrwałych postojów. Ich podwyższenie spowoduje nie tylko większą rotację aut, ale też nada priorytet komunikacji zbiorowej.

- Zwiększenie wpływów do budżetu miasta będzie efektem dodatkowym. Opłaty za postój w strefie płatnego parkowania stanowią narzędzie do sterowania ruchliwością pojazdów i głównie w tym celu są wprowadzane - wyjaśnia wiceprezydent Jabłoński.

Droższe parkowanie w centrum Łodzi. Miasto podnosi stawki i powiększa strefę [MAPA]

Wiceprezydent dodaje też, że obecna umowa z operatorem płatnej strefy (obowiązuje do lutego 2019 r.), nie przewiduje możliwości drukowania reklam na biletach parkingowych.

Według Bulaka po podwyżkach kierowcy będą unikać płatnej strefy i parkować w miejscach niedozwolonych.

- Sprawdzę w przyszłym roku, ile mandatów zostanie wystawionych za parkowanie na trawnikach - mówi Sebastian Bulak.

Sąd Administracyjny: "Kierowca może wpisać na parkometrze nawet datę swoich urodzin"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki