Na początku roboty szły sprawnie i żwawo. Wiosną ubiegłego roku tempo spadło, bo brakowało pracowników. Wciąż jednak była szansa, że w 2023 roku zajezdnia Chocianowice zacznie ponownie funkcjonować. Jednak jesienią robotnicy natrafili na nieoznaczony na mapach potężny kabel elektryczny zasilający m.in. "Port Łódź". Trzeba było wstrzymać prace i zająć się przełożeniem kabla w inne miejsce. To było czasochłonne i zwiększyło opóźnienie. Teraz mówi się o połowie 2024 roku jako realnym terminie ukończenia wszystkich prac.
Jakie jest zaawansowanie prac?
– Dobiega końca budowa nowego układu torowo-trakcyjnego. Zaawansowanie prac budowlanych i montażowych w zakresie budynku zajezdni tramwajowej wraz z infrastrukturą techniczną i wyposażeniem przekroczyło 60 proc. W najbliższych tygodniach wykonawca będzie kontynuował roboty związane z montażem pokrycia dachu, budową ścian żelbetowych. Ponadto kontynuowane będą prace torowo - sieciowe, ekipy zobaczymy również przy pracach brukarskich. Wykonawca zapowiada montaż wyposażenia m.in. w myjni tramwajów i w pomieszczeniach socjalnych. W ramach prac dodatkowych pod koniec ubiegłego roku została podpisana umowa na modernizację zabytkowego budynku warsztatowego, w którym kończą się prace rozbiórkowe i niebawem zaczną się w nim roboty budowlane – informuje Biuro Prasowe UMŁ.
Z poszanowaniem historycznych detali
Przebudowa zabytkowej zajezdni prowadzona jest z zachowaniem jej walorów architektonicznych. W ramach inwestycji zostanie odnowiona elewacja budynku - powróci jego pierwotna forma i ozdobne detale. Pojawią się stylizowane bramy wjazdowe i nowa stolarka okienna, a wnętrze hali zostanie wzbogacone szeregiem wyeksponowanych dźwigarów z drewna. Remont nie ominie dawnej remizy tramwajowej. Zaplanowano też budowę nowej, dwutorowej hali do obsługi taboru i portierni.
Do odnowionej zajezdni trafi m.in. 30 nowych tramwajów Moderus Gamma - najnowszego nabytku łódzkiego MPK. Będą tu także stacjonowały wagony typu 805 Na, czyli znane doskonale łodzianom "Konstale". Modernizacja zajezdni pochłonie 136 mln zł, finansowana jest w dużej części ze środków Unii Europejskiej.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?