MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zmiany w funkcjonowaniu Urzędu Miasta Łodzi w czasie epidemii koronawirusa. Jakie sprawy można załatwić, jak się dostać do urzędu?

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
UMŁ przywrócił usługi dla mieszkańców
UMŁ przywrócił usługi dla mieszkańców Alicja Zboińska
Tysiąc osób dziennie obsługują pracownicy Urzędu Miasta Łodzi. Łodzianie najczęściej odwiedzają wydział praw jazdy, spraw obywatelskich oraz urząd stanu cywilnego. Warunek jest jeden: na spotkanie z urzędnikiem trzeba się umówić na konkretny dzień oraz godzinę.

Przez kilka tygodni Urząd Miasta Łodzi był zamknięty dla mieszkańców, a sprawy można było załatwiać za pośrednictwem internetu, telefonu. Dokumenty można tez było wrzucić do skrzynek przed magistratem i jego oddziałami. W poniedziałek rano urzędnicy poinformowali o przywróceniu wszystkich usług dla mieszkańców.

- Nadal obowiązują pewne ograniczenia, co ma związek z rozporządzeniem premiera, ale usługi znów są realizowane - mówi Jarosław Chwiałkowski, dyrektor Departamentu Obsługi i Administracji UMŁ. - Najwięcej spraw mieszkańców realizują trzy wydziały: praw jazdy i rejestracji pojazdów, spraw obywatelskich oraz urząd stanu cywilnego. Trzeba pamiętać o umawianiu wizyt.

W wydziale praw jazdy łodzianie obsługiwani są przy co drugim stanowisku, tak by zachować właściwy odstęp. Na wizytę można się umówić nie tylko telefonicznie (pod numerami: 42 638 50 19 – prawa jazdy oraz 42 638 51 45, 42 638 51 46 – dowody rejestracyjne), ale także elektronicznie poprzez stronę archiwum.uml.lodz.pl/rezrwacja.

Przez kilka tygodni urząd stanu cywilnego przyjmował jedynie informacje o zgonach. Można już zgłaszać się do usc także w innych sprawach, np. wyboru terminu na ślub. W tym przypadku konieczna jest również rezerwacja wizyty.

- W Łódzkim Centrum Kontaktów z Mieszkańcami również obowiązuje zasada wcześniejszego umawiania wizyty - zaznacza Małgorzata Markowska, dyrektor Wydziału Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami UMŁ. - Cały czas czynne jest nasze call center pod numerem 42 638 44 44, gdzie można uzyskać niezbędne informacje i zarezerwować termin spotkania z urzędnikiem.

Małgorzata Markowska zachęca do korzystania z platformy ePUAP, gdzie dostępnych jest już ponad 80 usług. Łódzkie Centrum Kontaktów z Mieszkańcami, oprócz wydawania dowodów osobistych, kart dużej rodziny, potwierdza również profile zaufane.

Urzędnicy proszą łodzian, by śledzili stronę internetową magistratu. Tam bowiem na bieżąco są publikowane informacje o kolejnych zmianach w działaniu urzędu.

Łodzianie wybierający się na umówioną wizytę w urzędzie muszą pamiętać o noszeniu maseczek ochronnych.

od 7 lat
Wideo

Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki