Już na początku września bolid, a 5 października studencka ekipa wyleci do Australii. W dniach 18-25 października Eagle 1, czyli Orzeł 1 - pojazd zbudowany przez studentów Politechniki Łódzkiej - weźmie udział w Bridgestone World Solar Challenge w klasie Cruiser.
W bolidzie będzie zastosowany nowatorski sposób odprowadzania par potu kierowcy o nazwie PORA System. Nazwa pochodzi od nazwisk twórców systemu - łódzkich wynalazców Zbigniewa Polińskiego i Krzysztofa Raczyńskiego.
Studenci Politechniki Łódzkiej chcą pojechać na World Solar Challenge w Australii
Ten opatentowany wynalazek polega na tym, że fotel kierowcy pokrywa się specjalną wykładziną, w której znajdują się, mające liczne otwory, cienkie rurki polietylenowe. W rurkach tych wytwarzane jest, za pomocą specjalnie skonstruowanej pompki, podciśnienie, powodujące pochłanianie par potu kierowcy i odprowadzanie ich na zewnątrz pojazdu.
Nakładki na fotele zostały wykonane przez łódzką firmę BOWI-STYL, która produkuje m.in. tzw. dzianiny 3D, czyli zawierające dużą ilość powietrza materiały o strukturze kratownicy, które są lekkie, sprężyste, antybakteryjne i znakomicie poprawiają komfort jazdy kierowcy i pasażera.
ZOBACZ TEŻ: Bolid solarny Politechniki Łódzkiej gotowy. W październiku World Solar Challenge 2015 [ZDJĘCIA,FILM]
Konieczność oszczędności energii w solarnym bolidzie powoduje, że nie ma on klimatyzacji. Tym cenniejszy jest więc PORA System. Zainstalowany na fotelu kierowcy będzie pobierał zaledwie 2 waty, czyli 2 prom. mocy bolidu. Eagle 1 ma podczas zawodów przejechać 3 tysiące kilometrów drogą na pustyni i będzie prowadzony na zmianę przez czwórkę kierowców.
Studenci z Politechniki Łódzkiej budują bolid na słońce [ZDJĘCIA+FILM]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?