Złożenie deklaracji jest konieczne, bo zgodnie z ustawą trzeba złożyć deklaracje w terminie 14 dni po wejściu w życie uchwały zmieniającej stawki za śmieci. Przypomnijmy, że nowe stawki obowiązują w Łodzi od 1 stycznia.
- Prowadzimy kampanię informacyjną przypominającą o konieczności złożenia deklaracji - powiedział podczas konferencji wiceprezydent Łodzi Radosław Stępień. - Wysłaliśmy 2 tys. pism do spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych. Kolportujemy 370 tys. ulotek, z czego 40 tys. dostarczyliśmy do domów jednorodzinnych, których właściciele muszą sami złożyć deklaracje bez pośrednictwa spółdzielni lub wspólnot mieszkaniowych.
Wiceprezydent Stępień przypomniał, że 15 stycznia mija też termin płacenia za śmieci. W styczniu płacimy za grudzień, czyli według starych stawek: 12,69 zł za śmieci posegregowane i 16,50 za nieposegregowane. Za styczeń opłaty należy wnieść do 15 lutego. Nowe stawki wynoszą 7 zł za posegregowane i 12 zł za nieposegregowane.
CZYTAJ TEŻ: Nowe stawki za śmieci: co zrobić, aby płacić mniej? [PORADNIK]
Deklaracje można pobrać ze strony internetowej UMŁ, odebrać w wydziale gospodarki komunalnej albo w punktach kancelaryjnych UMŁ. Tam można też złożyć wypełnione deklaracje lub wysłać je listem poleconym pod adres: Wydział Finansowy UMŁ, ul. Sienkiewicza 5, 90-113 Łódź. Nowych deklaracji nie muszą składać lokatorzy spółdzielni i wspólnot.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?