Łódzkie MPK kupiło od likwidatora Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej 10 używanych tramwajów serii GT. Pojazdy te zostaną skierowane na trasę do Ozorkowa. Kursowały już na niej przed przejęciem linii przez MPK w kwietniu. Choć starsze od 805Na, zapewniają znacznie wyższy komfort podróży.
Kiedy zobaczymy nowo zakupione tramwaje na torach?
- Prawdopodobnie już w tym tygodniu - mówi Sebastian Grochala, pełniący obowiązki rzecznika MPK. Wagony przechodzą przegląd techniczny. Wymienianie są też oznaczenia przewoźnika. Część z nowych nabytków zostanie odstawiona jako zapas części do wagonów będących w ruchu.
Rzecznik podkreśla, że dzięki zakupowi wszystkie kursy linii do Lutomierska i Ozorkowa będą realizowane wagonami niemieckimi.
To jednak nie koniec ich możliwych zastosowań.
- Cztery z kupionych przez nas wagonów to pojazdy dwukierunkowe. Oznacza to, że mogą być wykorzystane podczas przyszłych remontów sieci. Bierzemy pod uwagę obsadzenie nimi linii wahadłowych - zapowiada rzecznik.
Grochala zapewnia, że trwają rozmowy z podłódzkimi gminami w sprawie naprawy infrastruktury linii podmiejskich.
MPK myśli już o kolejnych inwestycjach w tabor. W maju przez 2 tygodnie testowano na łódzkich szynach niskopodłogowego Moderusa Beta.
- Tramwaj spełnia wymagania techniczne. Pozytywnie ocenili go też pasażerowie - informuje rzecznik łódzkiego przewoźnika. Nie wiadomo jednak, czy dojdzie do ich zakupu.
- Musimy uzyskać akceptację naszej Rady Nadzorczej i Zgromadzenia Wspólników, a także zgodę Zarządu Dróg i Transportu. Dopiero wtedy będziemy mogli ogłosić przetarg. Od tego momentu do dostawy pierwszych tramwajów może upłynąć ok. półtora roku - wyjaśnia.
Koszt zakupu Moderusa Beta to ok. 3,5 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?