Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa Trasy W-Z. Dodatkowe światła pozostaną na stałe? Urząd miasta czeka na analizy ruchu

Agnieszka Magnuszewska
Tymczasowa sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Wólczańska-Czerwona-Wróblewskiego
Tymczasowa sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Wólczańska-Czerwona-Wróblewskiego Krzysztof Szymczak
Aż 70 proc. naszych Czytelników jest zdania, że tymczasowe sygnalizacje na skrzyżowaniach Kilińskiego-Milionowa, Wólczańska- Czerwona-Wróblewskiego, Tuwima-Przędzalniana trzeba pozostawić na stałe.

Tego samego zdania jest Mariusz Bedyniak, szef korporacji Tele Taxi 6400 400.

Chociaż światła wydłużają trochę czas przejazdu, to ze względów bezpieczeństwa warto je zostawić. Być może po otwarciu trasy W-Z i wybudowaniu obwodnicy ilość aut na skrzyżowaniach spadnie, ale nie wiadomo czy rzeczywiście tak się stanie i kiedy to nastąpi - podkreśla Bedyniak.

Magistrat chce poczekać z podjęciem ostatecznej decyzji do czasu aż wykona analizy ruchu po zakończeniu prac na trasie W-Z. Od ich wyników będzie zależało pozostawienie sygnalizacji na Kilińskiego-Milionowa i Wróblewskiego-Wólczańska-Czerwona.

ZDiT w Łodzi nie ma pieniędzy na remont kładek dla pieszych. Są tak zniszczone, że lepiej je omijać

Skrzyżowanie ul. Tuwima z ul. Przędzalnianą zostanie przebudowane i zostaną tam zainstalowane urządzenia sterowania ruchem - tłumaczy Grzegorz Gawlik z biura prasowego magistratu. Dodaje, że wiąże się to z budową dróg wokół nowego dworca.

Bezpieczeństwo na trzech wspomnianych skrzyżowaniach już się poprawiło. Od listopada 2013 r. do końca lipca 2015 r. na skrzyżowaniu Milionowa-Kilińskiego były 2 wypadki i 11 kolizji (ucierpiały 2 osoby). W porównywalnym okresie, czyli od lutego 2012 r. do końca października 2013 r. na tym samym skrzyżowaniu odnotowano 24 kolizje i 4 wypadki (5 osób rannych).

Budowa Trasy W-Z. Dodatkowe światła na trzech skrzyżowaniach [MAPA]

Statystyki poprawiły się też na Wróblewskiego-Czerwonej-Wólczańska, bo od listopada 2013 r. było tam tylko 5 kolizji, a między lutym 2012 a październikiem 2013 zdarzyły się 2 wypadki oraz 5 kolizji (ucierpiało 5 osób). Z kolei na skrzyżowaniu Tuwima i Przędzalnianej od lutego 2012 r. do zamontowania świateł były trzy kolizje, a od listopada 2013 r. żadnej.

Jeszcze przed rozpoczęciem modernizacji trasy W-Z drogowcy tłumaczyli, że nie można wybudować sygnalizacji na skrzyżowaniu Milionowa-Kilińskiego, bo za często musiałyby się zatrzymywać tramwaje, które wcześniej mają przystanek przy Tymienieckiego.

Jednak usprawnienie ruchu na objazdach trasy W-Z wymusiło montaż sygnalizacji. Zresztą, odległość między skrzyżowaniami Kilińskiego-Tymienieckiego a Kilińskiego-Milionowa jest porównywalna do odległości między skrzyżowaniem budowanym na al. Politechniki przy Wołowej a ul. Radwańską. Na nim również będą musiały się zatrzymywać tramwaje.

Do oceny nowego skrzyżowania przy Sukcesji trzeba na razie podchodzić ostrożnie, bo nie wiadomo, jakie będzie na nim natężenie ruchu. Natomiast na pewno warto zostawić sygnalizację tam, gdzie rzeczywiście zwiększa ona bezpieczeństwo, jak na skrzyżowaniu Kilińskiego-Milionowa i Wólczańska-Wróblewskiego-Czerwona - zaznacza Bartłomiej Dyba - Bojarski, radny PiS. - Natomiast byłbym ostrożny z montowaniem sygnalizacji na małych osiedlowych uliczkach, jak Bratysławska-Wileńska, bo często zamiast usprawniać ruch, powodują zatory.

Tak w naszej sondzie odpowiadali Czytelnicy

CZY ŚWIATŁA NA SKRZYŻOWANIACH POWINNY ZOSTAĆ NA STAŁE?

  • TAK - 70%
  • NIE - 23%

Autopromocja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki