Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa tunelu średnicowego w Łodzi. Kolejne przesunięcie terminu rozstrzygnięcia przetargu

Jacek Losik
Jacek Losik
PKP PLK SA piąty raz przesunęło termin składania ofert na budowę tunelu średnicowego pod Łodzią. Koperty miały być otwarte w piątek (17 marca).

Wiele cierpliwości muszą mieć osoby zainteresowane sprawą budowy tunelu średnicowego pod Łodzią. Inwestor, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe SA, kolejny raz przesunął termin otwarcia ofert przetargowych, tym razem z 17 na 22 marca. Jak podają przedstawiciele PKP, powodem jest bardzo duże zainteresowanie inwestycją.

- Termin został przesunięty o jeszcze kilka dni z powodu konieczności odpowiedzi na bardzo wiele pytań potencjalnych wykonawców i ich wniosek o więcej czasu na składanie ofert przetargowych - informuje Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego PKP PLK SA.

Piątkowe przesunięcie jest piątym, jakie zamawiający dokonał podczas tej procedury. Przypomnijmy, że przetarg został rozpisany jeszcze w listopadzie ubiegłego roku. Pierwotnie termin składania ofert został wyznaczony na 11 stycznia. Łukasz Kwasiborski zapewnia jednak, że nie ma wpływu na zakładany harmonogram prac.

CZYTAJ TEŻ: Tunel średnicowy pod Łodzią ma być gotowy przed Expo 2022

Podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowane jest w trzecim kwartale bieżącego roku. Tunel ma powstać natomiast do 2022 roku, czyli przed wystawą Expo, o którą stara się Łódź. Przy tak dużej inwestycji można się jednak spodziewać opóźnień, wynikających z odwołań firm, których oferty nie zostały wybrane. Przykładem jest przetarg orientarium w łódzkim zoo. Chociaż jego zwycięzcę ogłoszono we wrześniu 2016 roku, sprawa do tej pory nie jest wyjaśniona. Na początku roku trafiła do Sądu Okręgowego w Łodzi, więc nadal nie wiadomo, kiedy poznamy wykonawcę kompleksu.

A ewentualnych pretensji po rozstrzygnięciu przetargu na tunel średnicowy może być więcej, niż w przypadku orientarium, bo i gra toczy się o wiele wyższą stawkę. Nowy obiekt w ogrodzie zoologicznym ma powstać za ok. 200-300 mln zł. Szacowany koszt kolejowej inwestycji to ponad... dwa miliardy złotych brutto.

CZYTAJ TEŻ: Tunel kolejowy w Łodzi. PKP PLK ogłosiło przetarg

Tunel średnicowy to przedłużenie linii kolejowej z Łodzi Fabrycznej na zachód. Pod miastem tunel rozdzieli się na dwa kierunki: na północ doprowadzi do stacji Łódź Żabieniec, a na południe do stacji Łódź Kaliska. Wybudowanie tunelu umożliwi w Łodzi ruch dalekobieżny północ - południe i wschód - zachód. Wpłynie także na poprawę dostępu mieszkańców aglomeracji łódzkiej do transportu kolejowego oraz poprawi konkurencyjność kolei względem innych środków transportu.

Budowa tunelu średnicowego to drugi etap projektu pn. „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego”. Pierwszym była budowa dworca Łódź Fabryczna oraz tunelu do niego prowadzącego z Widzewa.

ZOBACZ |Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki