W ubiegłym tygodniu media donosiły, że regulamin nowego dworca pozwoli na wjazd tylko składom, które mają kabiny maszynisty z obydwu stron (na dworcu miał obowiązywać zakaz manewrowania) oraz dysponują blokadą hamulca bezpieczeństwa. Tych warunków nie spełniały wagonowe składy PKP Intercity obsługujące linię Łódź-Warszawa.
Czytaj więcej:Łódź Fabryczna: na dworzec nie wpuszczą pociągów do stolicy?
Co się stało, że nagle zmieniono decyzję?
- Osiągnęliśmy kompromis, ustaliliśmy szczegółowe warunki wjazdu pociągów na stację Łódź Fabryczna - mówi Andrzej Pawłowski, wiceprezes PLK. - Podziemna stacja umożliwi wjazd składami wagonowymi i manewrowanie lokomotywami.
Oznacza to, że pociągi ze składami wagonowymi będą wjeżdżać na Fabryczny i opuszczać go tak jak to było na starym dworcu.
A co z wpuszczeniem na Fabrycznym składów wagonowych, które nie posiadają blokady hamulca bezpieczeństwa?
Czytaj też:Budowa dworca Łódź Fabryczna. Fundacja chce konsultacji z niepełnosprawnymi o Fabrycznym
- Na okres przejściowy zostanie stworzony specjalny regulamin, który pozwoli wjazd pociągów, które nie posiadają tego typu zabezpieczeń. To w żadnym stopniu nie wpłynie na stan bezpieczeństwa - uspokaja Andrzej Pawłowski.
„Okres przejściowy” oznacza czas, który upłynie od oddania Dworca Fabrycznego do ukończenia budowy tunelu średnicowego między Łodzią Fabryczną a Łodzią Kaliską, planowanego na rok 2023. Łódź Fabryczna stanie się wtedy stacją przelotową.
Po oddaniu do użytku nowego Fabrycznego będzie z niego odchodzić 109 pociągów niż ze starego. W 2008 roku, czyli przed zamknięcie starego Fabrycznego, do Warszawy odjeżdżało dzienne 38 pociągów, teraz będzie ich 45, należących do trzech różnych przewoźników: Intercity, Przewozów Regionalnych i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?