Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź: magistrat szuka urzędnika do wpisywania komentarzy

Matylda Witkowska
Łódzki urząd miasta chce zatrudnić urzędnika do wpisywania komentarzy w sieci.
Łódzki urząd miasta chce zatrudnić urzędnika do wpisywania komentarzy w sieci. Jakub Pokora
Internauci zastanawiają się, czy magistrat chce zatrudnić internetowego klakiera władz Łodzi. Wszystko przez ogłoszenie, w którym Urząd Miasta poszukuje osoby, która ma... wpisywać komentarze w internecie.

Nietypowe stanowisko pojawić się ma w Biurze Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą. Kandydat ma być częścią zespołu "realizującego nową strategię promocji marki miasta Łódź - centrum przemysłów kreatywnych". W ogłoszeniu o konkursie na to stanowisko zapisano, że do obowiązków będzie należało wpisywanie komentarzy w internecie.

"Myślałem, że takich osób jest już w urzędzie 100" - napisał jeden z użytkowników portalu Facebook.
Przedstawiciel ratusza zapewnia, że nie chodzi o internetowe wcielenie trenera Jarząbka z filmu "Miś".

- Takie zajęcie byłoby nieetyczne i niezgodne z prawem - mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą. - Też zdziwiłem się, że taki zakres zadań się pojawił w ogłoszeniu. Wpisał go nasz dział organizacyjny - dodaje dyrektor Wojdak.

To czym ma się zajmować poszukiwany pracownik?

- Szukamy osoby do prowadzenia nowej podstrony internetowej magistratu dotyczącej strategii marki miasta - tłumaczy dyrektor Bartłomiej Wojdak.

Pracownik magistratu nie wyklucza jednak, że nowy pracownik może opiekować się miejskim fanpagem urzędu miasta na Facebooku i jego sympatykami.

Termin składania dokumentów upłynął kilka dni temu, ale konkurs nie został jeszcze rozstrzygnięty. Wyłoniony pracownik będzie pracował na stanowisku podinspektora i zarabiał od 1,5 do 4,5 tys. zł brutto.

To nie pierwszy w Łodzi pomysł na internetową promocję instytucji. W lutym Komenda Wojewódzka Policji w Łodzi szukała pracownika, do którego zadań należeć miało m.in. "prowadzenie analizy forów internetowych oraz portali prasowych (...) w celu reagowania na niezasadną krytykę oraz umieszczenia stanowiska mającego na celu budowanie właściwego wizerunku łódzkiej Policji". Konkurs nie został rozstrzygnięty i oficjalnie nikt przychylnych policji komentarzy na forach służbowo nie pisze.

Jednak coraz więcej firm decyduje się na taką działalność, także wykorzystując w tym celu specjalne programy, które pozwalają jednej osobie podszywać się pod kilka różnych internautów.

- Osoba, która zajmuje się takim komentowaniem, musi mieć ogromne doświadczenie - mówi anonimowo właściciel jednej z firm zajmujących się PR-em na forach internetowych. - Jeśli zbyt nachalnie będzie popierać jakiś źle opisany produkt, sprowokuje lawinę kolejnych, negatywnych komentarzy zdenerwowanych internautów, które zostaną w sieci - tłumaczy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki