Z funduszu Connecting Europe Facility (CEF) mają być realizowane kluczowe projekty energetyczne w Unii Europejskiej. Środki zapisano w wieloletnim planie budżetowym UE na lata 2014-2020. Do wykorzystania jest 50 mld euro (w tym na transport 31,7 mld), jednak mogą z nich skorzystać co najmniej dwa kraje wspólnoty. Stąd pomysł, żeby linia KDP przebiegała aż do stolicy Niemiec.
- Mamy dobrą wiadomość dla ministra Sławomira Nowaka. Wiemy jak zrealizować projekt KDP, który został przyjęty przez rząd w 2008 roku. Przy wsparciu silnego partnera można pozyskać pieniądze ze środków europejskich - mówił Krzysztof Kwiatkowski, przewodniczący Łódzkiego Zespołu Parlamentarnego.
W najbliższym tygodniu łódzcy parlamentarzyści mają spotkać się z wiceministrem Andrzejem Masselem, odpowiedzialnym za kolej i przedstawić mu swój pomysł.
Nowy minister transportu Sławomir Nowak zapowiedział ostatnio, że linia kolejowa dużych prędkości z Warszawy do Poznania i Wrocławia nie powstanie wcześniej niż w 2030 roku. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami rządu, KDP miała być gotowa do 2020 roku. Minister określił realizację KDP jako "kosztowne marzenia".
Członkowie prezydium Łódzkiego Zespołu Parlamentarnego w składzie: Krzysztof Kwiatkowski (PO), John Godson (PO), Marek Matuszewski (PiS), Roman Kotliński (Ruch Palikota), Cezary Olejniczak (SLD), Krystyna Ozga (PSL) oraz Dariusz Joński (SLD), zapowiedzieli też wspólną walkę o rozwój Łodzi i regionu. Jednym z obszarów jakimi będą się zajmować jest właśnie realizacja budowy dworca Fabrycznego i projektu Kolei Dużych Prędkości, przebiegającej przez Łódź.
CZYTAJ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?