Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódzka Kolej Aglomeracyjna doceniona przez podróżnych

Marcin Bereszczyński
Marcin Bereszczyński
ŁKA zanotowała wzrost w ocenie satysfakcji podróżnych. Badania prowadzone są dwa razy w roku. Najlepiej oceniono komfort w pociągu.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna przeprowadziła cykliczne badania satysfakcji klienta. Po raz kolejny zanotowała wzrost zadowolenia pasażerów. Podróżni najbardziej doceniają komfort w pociągu, dostępność biletów oraz jakość oferowanej usługi.

ŁKA przeprowadza badania satysfakcji podróżnych dwa razy w ciągu roku. Ostatnie były wykonane w maju, a ich podsumowanie zaprezentowano kilka dni temu. W badaniach uczestniczyło 2 tys. osób. Respondenci wypełniali krótkie ankiety podzielone na sześć bloków pytań. Oceniano w skali od 1 do 10 informację na temat podróży, dostępność tej informacji, dostęp do biletów, realizację usług, komfort w pociągu, a także stacje i przystanki kolejowe. Średnia ocena tych sześciu składników wyniosła w tym roku 8,05 punktów. W poprzednim badaniu, przeprowadzonym jesienią ubiegłego roku podróżni ocenili spółkę na 7,97 punktów, czyli zanotowany został wzrost o 0,08 punktów.

**Zobacz też:

Janusz Malinowski nowym szefem ŁKA

**

Podróżni najwyżej ocenili komfort w pociągu. Ta kategoria była oceniona na 8,73 punktów.

- Najwyżej oceniony został stan techniczny taboru 9,09 - mówi Marta Markowska, rzecznik ŁKA. - 95 proc. respondentów jest bardzo zadowolonych z czystości i czuje się w pociągach bezpiecznie. Wysoko oceniona została także jakość powietrza, klimatyzacja i poziom hałasu. Respondenci wskazywali na rosnące napełnienia pociągów i coraz częstsze przypadki braku miejsc siedzących, na co odpowiedzią jest zakup nowego, bardziej pojemnego taboru w ramach projektu „Budowa ŁKA etap II.

ŁKA zwraca uwagę, że wnętrza pociągów są sprzątane trzy razy dziennie, w tym raz gruntownie, wraz z dezynfekcją węzła sanitarnego. Składy trafiają do myjni raz na miesiąc, a w razie potrzeby raz na tydzień. Do umycia pociągu o długości 45,7 metra potrzeba tysiąc litrów wody.

W ankiecie satysfakcji klienta dobrze oceniono również dostępność biletów (8,29 punktu). Ponad 80 proc. podróżnych było zadowolonych. Wysoką ocenę (8,26) ma realizacja usług.

- Najwyżej oceniona została praca kierowników i konduktorów pociągów. 91 proc. było bardzo zadowolonych z punktualności, a 89 proc. z czasu podróży. To wzrost o 0,36 w porównaniu do poprzedniego badania - mówi Marta Markowska.

**Czytaj też:

Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Nowy rozkład jazdy przynosi utrudnienia w ruchu

**

Najniżej zostały ocenione stacje i przystanki kolejowe. Ocena tej kategorii to 7,56 punktu.

- Najwyżej oceniona została liczba stacji i przystanków, łatwość dotarcia, poziom bezpieczeństwa i czystość. Respondenci wskazali na potrzebę większej integracji rozkładów jazdy komunikacji publicznej z rozkładami jazdy pociągów - wyjaśnia Marta Markowska.

Poniżej średniej całościowej oceny znalazła się kategoria dostępności do informacji na temat podróży. Pasażerowie oceniali dostęp do informacji o rozkładzie jazdy, cenach biletów i taryfie, możliwości przewozu rowerów, opóźnieniach i remontach infrastruktury. Ankietowani nie mieli problemu z dostępem do rozkładów jazdy, ale znacznie trudniej było im zdobyć informację o prowadzonych pracach torowych. Kolejne badanie satysfakcji pasażerów ŁKA odbędzie się jesienią.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki