Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na dworcu Łódź Widzew powstaje drugi peron. Zostanie otwarty już 14 grudnia [ZDJĘCIA+FILM]

Marcin Bereszczyński
Od 14 grudnia pociągi będą zatrzymywały się przy dwóch peronach stacji Łódź Widzew. Dotychczas zatrzymywały się tylko przy jednym.

Otwarcie kolejnego peronu na przebudowywanym dworcu Łódź Widzew pozwoli zwiększyć przepustowość tej stacji o 70 proc. Trzeci peron zostanie otwarty do lipca 2015 roku.

PKP Polskie Linie Kolejowe podsumowały w środę (3 grudnia) zaawansowanie prac na dworcu Łódź Widzew. Roboty postępują zgodnie z planem i zakończenie przebudowy stacji przewidziano na jesień 2015 roku. Dla podróżnych najważniejsze będzie, to że od 14 grudnia będą otwarte dwa perony dworca Łódź Widzew. Dzięki temu przez stację będzie mogło przejeżdżać znacznie więcej pociągów niż obecnie, gdy funkcjonuje tylko jeden peron. Trzeci peron będzie otwarty do końca lipca 2015 roku. Wtedy też otwarte zostanie przejście podziemne pod peronami.

//www.youtube.com/v/ySVpZhIIa6Q&autoplay=1

Na dworcu Łódź Widzew powstaje drugi peron (film: Paweł Łacheta)

Perony na stacji Łódź Widzew mają długość 400 metrów. Większość pociągów zatrzymuje się obecnie w niezadaszonej części peronu. Zdaniem PKP PLK w okresie zimowym, gdy zacznie padać śnieg, pociągi zaczną zatrzymywać się pod dachem, którego budowa jest bardzo zaawansowana.

Nowy peron, otwarty od 14 grudnia, będzie wyższy, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Dworzec Łódź Widzew został też wyposażony w wyświetlacze z informacją dla pasażerów, nagłośnienie, gabloty z rozkładami jazdy i ławki.

W efekcie kontraktu na przebudowę stacji Łódź Widzew powstanie tunel drogowy wzdłuż ul. Niciarnianej, nad którym pociągi będą jeździły w kierunku budowanego dworca Łódź Fabryczna. Umowa na budowę tunelu na Niciarnianej ma być podpisana w przyszłym tygodniu. Zakończyły się negocjacje magistratu i PKP PLK dotyczące tej inwestycji. A to oznacza, że w przyszłym tygodniu zaczną się prace projektowe dotyczące tunelu drogowego pod torami. Prace ziemne zaczną się wiosną 2015 r. Wtedy zostanie zamknięta dla ruchu ul. Niciarniana. Na początku przejazd na osi północ-południe będzie możliwy ul. Widzewską, ale docelowo ten przejazd też zostanie zamknięty. Takie były założenia projektu. Ponadto trzeba będzie tam ułożyć tory kolejowe łączące Łódź Widzew i Fabryczną.

Zdaniem PKP PLK pociągi wjadą na dworzec Łódź Fabryczna pod koniec 2015 r. Umowa na wykonanie tego projektu zakłada termin zakończenia prac na koniec września 2015 roku. Później zaczną się odbiory, które mają dać gwarancję bezpiecznego użytkowania nowego dworca.

PKP PLK poinformowała również, że kończą się prace na trasie z Koluszek do Częstochowy, gdzie przebudowano m.in. perony na 17 stacjach. Pokonanie tej trasy zajmuje obecnie 2 godziny. Po 14 grudnia ten czas skróci się o 30 minut.

PKP PLK szykuje się też do budowy tunelu średnicowego z Fabrycznego na Kaliski. Prace mogą zacząć się pod koniec 2016 roku.

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki