W grudniu Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi rozstrzygnął trzeci już przetarg na budowę systemu roweru publicznego w Łodzi. Najniższą cenę zaproponowała firma Nextbike - niecałe 12,3 mln zł - i jej ofertę ZDiT uznał za najlepszą. Jednocześnie za gorszą uznał ofertę konsorcjum firm Egis i BikeU, a także wykluczył ofertę konsorcjum firm Arcus i Romet(8,9 mln zł) z powodu braku dokumentacji.
CZYTAJ: Już trzech chętnych na łódzki rower publiczny
ZDiT chciał podpisać umowę zaraz po Nowym Roku, a z początkiem kwietnia uruchomić system. Jednak w tym tygodniu wykluczone konsorcjum złożyło odwołanie do KIO. Chce też odzyskać wadium. Odwołał się też zwycięski Nextbike. Jego zdaniem, ZDiT mógł lepiej udokumentować odrzucenie oferty Arcusa i Rometa.
Teraz KIO ma piętnaście dni na rozpatrzenie odwołania.- Niestety opóźni to podpisanie umowy - przyznaje Piotr Grabowski, rzecznik ZDiT. - Jednak nadal mamy nadzieję, że Nextbike zdąży uruchomić system w terminie - dodaje.
Rower miejski miał się pojawić dwa lata temu. Jednak już w dwóch pierwszych przetargach nie udało się wyłonić zwycięzcy.
CZYTAJ: Łódzki rower publiczny. Oferta Nextbike najbardziej korzystna
Najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w skrócie
21-27 grudnia 2015 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?