- Łódź jest szczególnym miastem, dlatego stworzyliśmy koncepcję, która dostosowuje się do potrzeb i charakteru Łodzi. Szczególnym atutem projektu jest street art. To on jest głównym elementem narracji, która będzie opowiadała o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości miasta - tłumaczy Mirosław Nizio, prezes Nizio Design International.
Łódź zajmie w polskim pawilonie w Mediolanie powierzchnię 100 mkw. Na ścianach pomieszczenia wyświetlane będą prezentacje multimedialne, pokazujące łódzką modę, kulturę, rewitalizację i film. Natomiast przed wejściem do pawilonu malowany będzie mural. Stworzą go na płótnie artyści oraz zwiedzający.
Przewidziano też dwa performance. Pierwszy z nich to "żywe rzeźby" - przebrani aktorzy mają przedstawiać sobą łódzkie budynki. Drugi projekt ma polegać na tym, że animatorzy, udający turystów, będą prezentować uczestnikom Expo pocztówki z Łodzi i pytać czy znają to miejsce.
Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi, podkreśla, że Łódź jako jedyne polskie miasto będzie się prezentować podczas Expo w Mediolanie. Prawo do prezentacji w polskim pawilonie dostały tylko regiony. Łódź jest wyjątkiem, bo ma się promować jako potencjalny organizator Expo 2022 r.
Okazji do takiej promocji będzie jeszcze wiele, a zaletą wystawy przygotowanej przez Nizio Design International jest jej mobilność.
- Wystawa jest tak sformatowana i skonstruowana, że będziemy mogli z tą wystawą pokazać się w innych częściach naszego globu w ramach zabiegania Łodzi o wystawę Expo 2022 - podkreśla Hanna Zdanowska.
Promocja Łodzi w Mediolanie ma kosztować 600 tys. zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?