Inwestycję na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wykona konsorcjum pięciu firm, na czele którego stoi włoska firma Astaldi. Tworzona jest właśnie lista podwykonawców i pracowników. Ma być gotowa do końca maja.
- Szukamy firm budowlanych, gazowych, elektrycznych, wodno-kanalizacyjnych i telemetrycznych - mówi Marcin Żabka, zastępca dyrektora kontraktu. - Wiadomo natomiast, że Astaldi położy nawierzchnię betonową. Piotrkowskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Maz. wykonywać będą inne prace drogowe, a firma Intercor z Zawiercia odpowiada za roboty mostowe. Piąta firma wchodząca w skład konsorcjum, włoska Technital, będzie miała zadania indywidualne przydzielane jej według pojawiających się potrzeb. Wszystkie będą potrzebowały fachowców i to one określać będą swoje potrzeby, ale można szacować, że dadzą pracę osobom w liczbie od sześciuset do tysiąca.
Pierwsze prace przy modernizacji "ósemki" - wycięto drzewa rosnące w pasie przyszłej trasy ekspresowej. Pod koniec maja zacznie się wielkie wyburzanie domów i budynków gospodarczych stojących przy drodze. Jest ich około stu.
Pierwszy etap modernizacji 61 km "ósemki" rozpocznie się w lipcu od strony Piotrkowa. Zamknięty zostanie istniejący już 12-kilometrowy odcinek nawierzchni betonowej. Ma być on jedynie poddany renowacji. Jednocześnie trwać będą prace na odcinku od węzła Zawada do węzła Tomaszów (10 km) oraz na długości 1,8 km za Emilianowem i 2,4 km od Wólki Jagielczyńskiej. Ten etap ma być zakończony do połowy grudnia. Przebudowa 61 km drogi ma kosztować 1,7 mld zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?