Niedawno zakończyła się budowa węzła Łódź Południe, który połączy S8 z autostradą A1 Stryków - Tuszyn. Węzeł zbudowała Skanska. Do końca roku zakończą się prace na odcinku od węzła Łódź Południe do węzła Róża. 19-kilometrowy odcinek buduje Budimex. Cała S8 będzie miała nawierzchnię betonową.
- Nawierzchnia betonowa jest droższa w wykonaniu, ale tańsza w użytkowaniu niż asfalt - mówi Roman Tomczyk, kierownik budowy. - Drogi asfaltowe wytrzymują bez remontu 20 lat, a betonowe 40 lat.
Budowa odcinka Łódź Południe - Róża kosztowała 690 mln zł. Najwięcej kosztował beton, ale dużo pochłonęły też ekrany akustyczne. Ustawiono ich aż 15 km. Koszt samych ekranów to 25 mln zł.
- Trasa S8 prawie niczym się nie różni od autostrady - mówi Szymon Ziółkiewicz, kierownik robót drogowych. - Różnica polega na tym, że na autostradzie są szersze łuki, droga jest dostosowana do większej prędkości, a węzły są co 15 km, zaś na drodze ekspresowej mogą być bliżej siebie. A co najważniejsze, drogi ekspresowe nie są płatne.
Największe opóźnienia przy budowie S8 są na odcinku Sieradz Południe - Łask.
- S8 pojedziemy na przełomie 2014-15 r. - mówi Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA. - Odległość 220 km z Łodzi do Wrocławia pokonamy w 2 godziny, a nie w 4 godziny, jak obecnie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?