W nocy z piątku na sobotę Mosty Łódź rozpoczęły demontaż 13 słupów.
- Musieli je zdjąć, bo nie wytrzymałyby obciążenia. Miały za cienkie ścianki - mówi anonimowo pracownik łódzkiego MPK. - Gdyby zostały, mogłyby się złamać lub zgiąć pod naciskiem trakcji.
Wykonawca budowy potwierdza, że został popełniony błąd.
- Zorientowaliśmy się, że zamontowane zostały niewłaściwe słupy trakcyjne. Dlatego podjęliśmy decyzję o natychmiastowej wymianie, ale w porze nocnej, aby ponownie nie blokować ruchu na ważnym skrzyżowaniu - mówi Wojciech Pater, prezes zarządy Mostów Łódź.
Trasa W-Z: Kiedy koniec budowy? ZDiT zapewnia, że to prace są na ukończeniu
„Zasługę nieblokowania ruchu” przy wymianie przypisuje sobie także Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
- Wiedzieliśmy o wymianie słupów. Zależało nam, by wymiana nie powodowała utrudnień w ruchu na skrzyżowaniu. Nie chodziło o to, by po cichu wymienić słupy, bo przecież prac na jednym z głównych łódzkich skrzyżowań się nie ukryje - zapewnia Piotr Grabowski, rzecznik ZDiT.
Obie strony zgadzają się co do tego, kto poniesie koszty wymiany słupów.
- Na razie zrobiliśmy wszystko, aby jak najszybciej wymienić słupy trakcyjne. Najważniejsze jest, aby inwestycja została zakończona w terminie. Sami w całej Europie szukaliśmy odpowiednich gotowych rur do produkcji słupów i dostarczyliśmy je do dostawcy - mówi Wojciech Pater. - Zleceniodawca nie poniesie kosztów związanych z tą pomyłką.
Trasa W-Z. Przystanek Centrum już ze szklanymi ścianami [ZDJĘCIA]
Kto popełnił błąd? Urzędnicy w ZDiT twierdzą, że w projekcie trasy nie było pomyłki.
- Uwzględniono właściwe słupy sieci trakcyjnej. Natomiast za zamówienie i montaż słupów odpowiada wykonawca robót, również finansowo - mówi Piotr Grabowski.
Prezes Mostów Łódź mówi z kolei, że za błąd odpowiada jeden z podwykonawców.
- W projekcie sieci międzynarodowe konsorcjum, które jest naszym podwykonawcą dokonało błędnych wyliczeń. Najważniejsze, że błąd został wyłapany i naprawiony - mówi Wojciech Pater.
MPK zapewnia, że nie wykonywało żadnych prac na skrzyżowaniu marszałków i negatywnie opiniowało zastosowane rozwiązanie.
- Zakwestionowaliśmy rodzaj zastosowanych słupów, bo miały one niewłaściwą wysokość i nieodpowiednią wytrzymałość na naprężenie sieci - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK.
Trasa W-Z. Łodzianin wspomina, jak budował trasę W-Z w Łodzi [ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?