Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dworzec Łódź Widzew. Dach przecieka nad peronem otwartym rok temu

Marcin Bereszczyński
Grzegorz Gałasiński/archiwum Dziennika Łódzkiego
Na dworcu Łodź Widzew przecieka dach, który został oddany do użytku niespełna rok temu. Na peronie tworzą się kałuże, nawet gdy nie pada.

Od połowy grudnia ubiegłego roku podróżni mogą schować się przed deszczem pod dachem na nowych peronach stacji Łódź Widzew. Dach służy podróżnym od niespełna roku, a już przecieka. Kałuże tworzą się na schodach prowadzących z peronu 2 do przejścia podziemnego. Gdy spadnie temperatura i zamarzną kałuże, to na schodach zrobi się niebezpiecznie.

Czytelnik przesłał do nas zdjęcie, na którym widać kałuże na schodach prowadzących na peron 2. Był zszokowany, że nowy dach przecieka i powstały kałuże, chociaż nie padało.

- Otrzymaliśmy zgłoszenie i zobowiązaliśmy wykonawcę prac do niezwłocznego usunięcia usterki - mówi Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. - Dach zostanie naprawiony możliwie jak najszybciej.

Na razie nie wiadomo, dlaczego dach przecieka. Usterka została zgłoszona do PKP PLK pod koniec minionego tygodnia. W piątek (30 października) wykonawca przebudowy układu peronów badał, dlaczego dach przecieka.

- Prawdopodobnie doszło do rozszczelnienia materiału - mówi Łukasz Kwasiborski. - Nie był to akt wandalizmu. Wykonawca przystąpił do dokładnego sprawdzenia przyczyny nieprawidłowości i po jej stwierdzeniu przystąpi do naprawy, która nie powinna zająć więcej niż kilka dni. Będziemy dopingować wykonawcę do jak najszybszego usunięcia usterki.

Podróżni na peronie zastanawiali się, skąd wzięły się kałuże, skoro w ostatnich dniach nie padało. Podejrzewali, że mogła zostać uszkodzona jakaś instalacja.

- Na pewno nie jest to wynik nieszczelności jakichkolwiek instalacji. Kałuża musiała powstać w wyniku zaistniałych warunków atmosferycznych - twierdzi Łukasz Kwasiborski.

Nieszczelny dach zostanie naprawiony w ramach gwarancji przez wykonawcę przebudowy układu peronów na stacji Łódź Widzew, czyli firmę Trakcja PRKiI.

Nie tylko nowe perony

Przebudowa peronów na stacji Łódź Widzew to część większej inwestycji. Kontrakt zawiera przebudowę linii obwodowej z Łodzi Widzewa przez Łódź Chojny do Łodzi Kaliskiej oraz budowę linii kolejowej z Łodzi Widzewa w stronę Łodzi Fabrycznej, wraz z budową tunelu drogowego pod torami na ul. Niciarnianej. Łączny koszt inwestycji to 239 mln zł.

W ramach całej inwestycji wymieniono 40 km torów kolejowych. Rozciągnięto sieć trakcyjną o łącznej długości 55 km. Zamontowano 90 rozjazdów. Na stacji Łódź Widzew zbudowano dla obsługi ruchu pasażerskiego sześć torów przy trzech peronach. Wcześniej były trzy tory przy dwóch peronach. Wiata peronowa stoi na 36 palach o długości 7 metrów. Ma powierzchnię 120 na 60 metrów.

mbr

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki