Łódzki Rower Publiczny 2024. Jak idą przygotowania do startu systemu?
W poświąteczny wtorek (2 kwietnia) na ulicach Łodzi ma zacząć działać nowy system roweru publicznego. Poprzedni operator w 2021 roku spóźnił się ze startem kilka miesięcy. Obecny zapewnia, że wszystko jest na najlepszej drodze, by 1200 rowerów w 120 stacjach i przy 1200 stojakach było udostępnionych o czasie.
- Całą całą infrastrukturę potrzebą do uruchomienia systemu mamy już w Warszawie w magazynie na Żeraniu – zapewnia Marcin Sałański, rzecznik prasowy Nextbike Polska.
Obecnie trwa nanoszenie na rowery i totemy stacyjne tzw. identyfikacji wizualnej, czyli przyklejanie wybranych przez łodzian – w ramach komentowania na profilu prezydent Hanny Zdanowskiej na Facebooku–naklejek z logo i numerami w kolorach różowym i czarnym.
Stojaków przygotowano 1200. To zwykłe, metalowe stojaki w kształcie litery U. Dlatego niewykluczone, że system wykorzysta część już zamontowanych zwykłych łódzkich stojaków. Rowery będą bowiem czwartej generacji, których nie trzeba wprowadzać do zamków – będą wypożyczane przez aplikację, a stacje mają jedynie uporządkować i ułatwić korzystanie z systemu.
Po niedzieli zacznie się montaż nowych stojaków i totemów na stacjach, a pod koniec tygodnia lub w kolejnym – przewożenie rowerów TIR-ami z Warszawy do Łodzi.
Jednocześnie trwa rekrutacja i szkolenie pracowników, którzy zajmą się obsługą systemu w Łodzi. Ma to być nowy, łódzki zespół, pracujący na miejscu.
Marcin Sałański zapewnia, że Nextbike Polska bez problemu zdąży z rozstawianiem i uruchamianiem systemu.
- Działamy zgodnie z przyjętym w ramach zespołu roboczego harmonogramem – podkreśla rzecznik.
Rowery będzie można wypożyczać do końca listopada, miasto zapłaci za cały sezon 7,5 mln zł.
Zmiana operatora systemu roweru publicznego w Łodzi w roku 2024. Co się stało?
Wymiana systemu związana jest z rozwiązaniem umowy z poprzednim operatorem – firmą Homeport Polska, z której mieszkańcy nie byli zadowoleni. W 2021 roku Homeport spóźnił się z uruchomieniem systemu aż o kilka miesięcy, a w kolejnych sezonach brakowało części rowerów. Nowy przetarg wygrała firma Nexbike Polska, która kierowała Łódzkim Rowerem Publicznym w latach 2016-2019 i która wśród łodzian miała dość dobre opinie.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?