Jeszcze w październiku w łódzkim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisano umowę na wykonanie pierwszego odcinka S14, od węzła Lublinek do węzła Teofilów. Drugi odcinek - od węzła Teofilów do węzła Słowik - czekał na wybór wykonawcy.
Do przetargu na budowę liczącego 12 kilometrów fragmentu trasy zgłoszono osiem ofert, a wybrano tę zaproponowaną przez Eurovię. Firma nie złożyła jednak terminu związania ofertą, to zaś oznaczało, że o kontrakt na budowę walczą już tylko dwa podmioty, czyli Porr i właśnie konsorcjum Strabag Budimex. Porr został odsunięty z przyczyn proceduralnych, zostało zatem tylko konsorcjum Strabag Budimex. Ale nie podejmie się budowy.
– Po wnikliwej analizie obecnych uwarunkowań rynkowych, które uległy istotnej i nieprzewidywalnej zmianie w stosunku do stanu sprzed dnia złożenia oferty, konsorcjum Strabag i Budimex nie podejmie się realizacji projektu i budowy drogi ekspresowej S14 Zachodniej Obwodnicy Łodzi – powiedziała portalowi Rynek Infrastruktury Anna Cembrzyńska, rzeczniczka Strabag, lidera konsorcjum.
Odcinek pierwszy wybuduje także Strabag Budimex, ale z tą drugą firmą w roli lidera konsorcjum. Przetarg na drugi odcinek będzie musiał zostać ogłoszony ponownie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?