Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Trójka" ulicą Puszkina dalej nie jeździ

Marcin Bereszczyński
Tramwaj linii 3 powróci na tory na ul. Puszkina pod koniec maja
Tramwaj linii 3 powróci na tory na ul. Puszkina pod koniec maja Krzysztof Szymczak / archiwum
Zakończyło się układania torów tramwajowych na ul. Puszkina pomiędzy rondami Inwalidów i Sybiraków. Mimo zapewnień MPK tramwaje linii nr 3 jeszcze długo nie pojadą po nowych torach. Najpierw inwestycja musi zostać odebrana przez Zarząd Dróg i Transportu. A to trwa przynajmniej 2-3 tygodnie. Jeśli nie będzie zastrzeżeń, to tramwaj linii nr 3 powróci na tory na ul. Puszkina pod koniec maja.

MPK rozpoczęło wymianę szyn i trakcji oraz remont torowiska tuż po Wszystkich Świętych. Termin zakończenia robót zaplanowano na 30 kwietnia. Przedstawiciele MPK jeszcze pod koniec kwietnia zarzekali się, że zdążą z remontem, mimo że od samego początku inwestycja napotykała na nieustanne komplikacje.

Były problemy z dostarczeniem betonu i asfaltu. Potem prace wstrzymały mrozy. Potem okazało się, że trzeba było wymieniać dopiero co położono nowe szyny, bo na spawach łączących tory pojawiły się pęknięcia. Do dziś nie wiadomo, dlaczego popękały spawy - czy wadliwe były szyny, czy sposób spawania?

Naszego Czytelnika w osłupienie wprowadziła jeszcze inna sprawa związana z inwestycją.

"Mieszkam na 11. piętrze przy ul.Elsnera i z okien mam widok na skrzyżowanie ul. Puszkina i Przybyszewskiego" - napisał do nas pan Bohdan. "Moją uwagę zwróciła ciekawa rzecz związana z tym remontem, która może nosić znamiona przestępstwa lub skandalicznego zarządzania. Otóż na to skrzyżowanie wywrotki przywożą różne materiały sypkie (piach, tłuczeń, szlakę itp). Zaraz po rozładunku tego materiału podjeżdża inna wywrotka. Na nią jest ładowany przywieziony przed chwilą materiał, a następie przewożony jest kilkaset metrów dalej, gdzie jest znowu wysypywany" - pisze nasz Czytelnik.

Co na to łódzkie MPK?

- Tłuczeń był przywożony przez dostawcę, który zaoferował najniższą cenę i najkorzystniejsze warunki - mówi Marcin Małek, rzecznik MPK. - Tłuczeń rozwożony był wzdłuż torowiska w zależności od etapu prac, ale także na ul. Dolną, gdzie rozpoczęła się przebudowa ciągu ulic Dolna-Łagiewnicka. Pas rozdzielający ul. Puszkina przy rondzie Sybiraków był najkorzystniejszym terenem do gromadzenia takiego materiału.

CZYTAJ TEŻ:
Nie ma pieniędzy na remont torów
Tory na ul. Puszkina do poprawki. Kto zapłaci? [ZDJĘCIA]

Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki