Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Brak prądu na budowie tunelu średnicowego w Łodzi. Z jakiego powodu?

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Kolejny problem pojawił się na budowie tunelu kolejowego pod centrum Łodzi. Dostawca prądu wyłączył zasilanie maszyny drążącej, bo nie zostały uregulowane rachunki za prąd. To już nie pierwsza podobna sytuacja, kiedy wykonawca nie reguluje na czas swoich zobowiązań.

– Przerwa w dostawie prądu dostarczanego przez zewnętrznego dostawcę, która wystąpiła w czwartek na budowie podziemnego połączenia kolejowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec nie spowodowała zakłóceń w realizacji inwestycji - zapewnia Rafał Wilgusiak z Zespół prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Wykonawca na stałe posiada system awaryjnego zasilania. Zdarzenie nie miało wpływu na bezpieczeństwo budynków ani mieszkańców. Wykonawca kontynuuje prace, w tym drążenie tuneli oraz budowę podziemnych przystanków. Tarcza TBM bez zakłóceń drąży tunel pod budynkami w centrum miasta.

Kryzys goni kryzys

Co stało się na budowie tunelu? Według nieoficjalnych informacji od wykonawcy na około 6 godzin wstrzymano dopływ energii elektrycznej do maszyny drążącej tunel z powodu nieporozumień związanych z regulowaniem rachunków. To nie pierwszy problem z terminową spłatą zobowiązań przez firmę PBDiM Mińsk Mazowiecki - generalnego wykonawcę tunelu. Tym razem jednak szybko udało się osiągnąć porozumienie i zażegnać kryzys. Tarcza nie miała przestoju, bo uruchomiono zasilanie awaryjne. Nie doszło też do zatrzymania pracy pomp i innych urządzeń utrzymujących bezpieczeństwo w tunelu.

Miał ponad 2 promile i wjechał mercedesem w plac zabaw. W do...

Gdzie znajdują się tarcze?

Budowa toczy się obecnie w kilku rejonach Łodzi. Większa z maszyn - Katarzyna pracuje w rejonie pomiędzy ulicami Mielczarskiego i Legionów, drążąc dwutorowy tunel główny o średnicy 13 metrów. Mniejsza maszyna - Faustyna drąży z kolei tunel jednotorowy o średnicy 9 metrów pomiędzy Kozinami a Łodzią Żabieniec i znajduje się obecnie pod terenami zielonymi około 300 metrów od celu i ok. 800 metrów od punktu wyjścia. Równolegle trwają intensywne prace przy budowie podziemnych przystanków Łódź Polesie (przy ul. Ogrodowej w okolicy Manufaktury) oraz Łódź Śródmieście (u zbiegu alei Kościuszki i ulicy Zielonej).

Kiedy pojadą pociągi?

Według skorygowanego harmonogramu drążenie wszystkich tuneli zakończy się w przyszłym roku, a pierwsze pociągi przejadą pod centrum Łodzi pomiędzy dworcami Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec rok później. Będą to zarówno pociągi aglomeracyjne, jak i regionalne i dalekobieżne.

Tak wygląda jedyny wydrążony już fragment dwutorowego tunelu pomiędzy Kozinami a ul. Ogrodową.

Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią. Kolejny rok opóźnienia....

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Brak prądu na budowie tunelu średnicowego w Łodzi. Z jakiego powodu? - Express Ilustrowany

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki